• Lantani

Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?

Two way absolut! Vi har både hi-way och two way och sonen sitter bättre i two wayen nu! Han blir 3 år i november och är 98 cm lång.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani

Jag skulle helt klart välja two way ändå! Skulle han helt plöstligt skjuta i höjden, så är ni kanske så illa tvungna att byta från hi-wayen ändå.
    Det kan ju bli så att lillasyster blir lång och då ärdet ju bra att ha two wayen som hon kan ta över sen. Sonen som är 98 cm sitter sådär i hi.-wayen nu, han sitter ganska trångt med axlarna, trots att han är väldigt smal.

• Lantani
    Mamma till Olle skrev 2011-09-19 09:56:30 följande:
    En fundering: Vad menar ni med Britax two way? Vi har precis köpt en bilbarnstol och den heter Britax hi-way II, är det den ni menar?? Vår son satt bra i den, hoppas vi ska bli nöjda! =)
    Britax hi-way II är en uppdatering på den vanliga britax hi-way. II:an har längre stödben bla.
    Two way är en helt annan stol
  • Lantani
    Mamma till Olle skrev 2011-09-19 10:02:17 följande:
    Okej, tack Lantani. Har du britax hi-way II till något av dina barn? =)
    Nej men har den "gamla" hi-way och den är super! Tror själva stolen annars är samma, förutom då stödbenet. De hade jag dock önskat något längre på min.
  • Lantani
    RoseMj skrev 2011-09-21 15:14:50 följande:
    Vi bytte in vårt babyskydd till en hi way på säkerhetsbutiken och fick hjälp att montera den. Benet var för kort, men då använde de kilen man kan ha under stolen för bättre lutningsläge. Vi köpte en till att ha under stolen också.
    Ja kilen använder vi i vår bil, men i vissa bilar funkar det inte iallafall.
Svar på tråden Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?