• AW76

Hur lång tid tar det att lära sig simma?

Min son går sin första termin i "Baddaren", Spårvägen simklubb. Den här terminen övar de vattenvana. Och det har gjort underverk med min förut så "harige" son! Han doppar huvudet under vattnet, plaskar, hoppar. Så kul att se att han trivs i vattnet nu Gruppen är ganska liten, som mest har det varit 8 barn, och 2 simlärare.

Vi bokade rätt sent, och då fanns det bara Tensta simhall kvar utav Stockholms simklubbar i västerort. Och jag är så GLAD att det blev den, den är kanon! Kan inte låta bli att hånle lite åt de som antagligen väljer populärare simhallar i "finare" områden (Vällingby, Åkeshov). De får antagligen trängas, medans vi i Tensta har gott om plats Väldigt glad att jag inte gavs någon valmöjlighet för då hade jag inte tagit Tensta. Men nu vet jag bättre! 

• AW76
    Tant Green skrev 2011-10-17 11:13:14 följande:
    Något sånt skulle jag vilja hitta, men vi bor på södra sidan av stan och det känns lite långt bort med både Tensta och Vällingby... Här vet jag inte riktigt vad som finns. Neptun har bara sommarsimskola (varje dag i 1 vecka), möjligtvis att Polisen har något. Annars tycker jag kommunala simskolan nästan verkar ha monopol på simundervisningen det är väl svårt att få tider i bassängerna förstås.
    Ja, Spårvägen håller bara till i västerort. Lite långt för er, annars kan jag verkligen rekommendera den! Tittade lite mer på deras hemsida, och de tar in max 13 barn i gruppen på 2-3 lärare. Lite vettigare än 20 barn! Och i sonens grupp är de som sagt bara 8.

Hoppas att du kan hitta något bra alternativ till det skämt till undervisning som din dotter verkade ha.. Annars skulle jag nog också ta tag i undervisningen själv på helgerna, som du var inne på. 
Svar på tråden Hur lång tid tar det att lära sig simma?