Hur lång tid tar det att lära sig simma?
När lärde dina barn sig simma (typ 25 m) och hur lång tid hade dom gått i simskola då?
När lärde dina barn sig simma (typ 25 m) och hur lång tid hade dom gått i simskola då?
Precis, att ta sig fram åtminstone 10 meter gick ju fort. Men för att orka längre måste min dotter bli bättre på att synka arm- och bentagen. På simskolan övar de på det under ungefär 5*20 minuter per termin, och det är ju inte mycket. Vi behöver gå själva och träna också, men det får bli när den här simskoleomgången är slut så vi får tid på helgerna igen...
Varför sätter man sina barn i en simskola som lär ut det absolut svåraste simsättet det första man gör?
Tycker det är skandal och inte konstigt att barnen inte lär sig simma.
Nej, öva på flytläge på mage+rygg samt bensparkar.. Så kommer barnet kunna ta sig upp ifall han/hon skulle falla i vattnet... Kan man simma bröst, men inte flyta så är man ändå inte simkunnig..
Oj, så bra att man börjar så tidigt nuförtiden! Vi gick inte i simskola förrän under mellanstadiet. Jag lärde mig när jag var elva, min syster inte alls, inte heller min bror, men han gick i simskola igen i tonåren så han kan lite nu.
Ska tilläggas att vår pappa inte heller kan simma. : )
min son, 6 år, klarade 25 m bröstsim i somras - han har då gått 3 terminer i simskola och även gått på babysim sedan han var 3 mån
här så anordnar skolan simskola i åk 2.
alla barn ska kunna simma i 2:an och kan man inte det så får de fortsätta i 3:an.
Har en son som nyss börjat, och då han varit väldigt rädd för vatten, så är jag bara glad idag att han vågar doppa sig, och vara i en bassäng överhuvudtaget..
Han har lärt sig själv i sommar att simma 5-6 simtag UNDER vatten, men det måste då vara väldigt grunt.
Så lite beror det nog på hur barnen är vana med vatten..