Presentation
Hej! Jag tar och presenterar mig pa samma satt!
Namn: Helen
Bor: Sussex
Familj: Man och tva soner, 5 och 1 ar.
Saknar från Sverige: Lingongrova, kaviar, familjen, barnomsorgen, allemansratten och sjoarna.
Hej! Jag tar och presenterar mig pa samma satt!
Namn: Helen
Bor: Sussex
Familj: Man och tva soner, 5 och 1 ar.
Saknar från Sverige: Lingongrova, kaviar, familjen, barnomsorgen, allemansratten och sjoarna.
IKEA!!!! Jag akta dit ett par veckor sen (Croydon), over en timme i bilkoer, for att kopa kaviar och saltlakrits (och ga runt en vanda saklart) och de hade ingenting! Allt de hade var IKEAs egna varor sa vi kopte deras kanelbullar. De var superackliga!
Vi har sonen i en vanlig skola, den ar outstanding enligt ofsted och vi ar mycket nojda. Inom upptagningsomradet finns bade council estates och relativt valbargade omraden (ovre medelklass i alla fall) men alla foraldrar ar jattegulliga och trevliga oavsett var de kommer ifran. Tycker om att sonen gar i en skola med alla "sorters" manniskor.
Vi bodde har 2006-2008 sedan flyttade vi till Sverige ett tag (sa att jag kunde plugga, sa dyrt har) och flyttade tillbaks hit igen forra aret da jag tagit examen. Bada sonerna ar fodda har.
Nu har jag precis borjat soka jobb. Hur gor ni som jobbar, valjer ni dagmamma eller dagis? Vi hade aldsta sonen pa dagis nar han var liten men det gick pa £800 i manaden sa vi tanker att det kanske blir billigare med dagmamma nu, dessutom kan dagmamman hamta aldsta sonen fran skolan. Fast dagis kanske ar battre? Nagon som har rad att ge?
Jag har varit dalig pa att underhalla svenskan, vi flyttade ju hit nar han var 4 sa jag trodde det skulle sitta i ryggmargen. Men det gjorde den inte, laskigt hur snabbt det gick att glomma svenskan! Nu forsoker jag se till att prata svenska med honom och sa gar vi pa svensk skola pa lordagsmorgnar.
Ar det nagon som vet om jag kan aka till Sverige och ansoka om pass eller om jag maste gora det harifran nu nar jag star skriven har?
Det kostar tydligen £100 mer att ansoka harifran an i Sverige och da far jag bara ett 5-arigt.