Presentation
Namn: Maria
Bor: Sydostra London
Familj: man och en 8 manaders son och gravid igen
Saknar från Sverige: familjen, fil och salt lakrits plus farsk jast!!!
Namn: Maria
Bor: Sydostra London
Familj: man och en 8 manaders son och gravid igen
Saknar från Sverige: familjen, fil och salt lakrits plus farsk jast!!!
Jag har bott utomlands lange och i London i ca 11 ar. Jag ar typ1 diabetiker och har alltid varit jattenojd med sjukvarden har. Modravarden var ocksa toppen tills jag bytte sjukhus pga av de stangde BB pa mitt forsta. Det sjukhus dar jag fodde min son var verkligen urdaliga nar det galler vard av diabetiker under forlossning och sa mycket hade kunnat ga fel och de var nog livradda for att bli anmalda har jag forstatt nu efterat. Just da var vi ju bara overlyckliga over att var son levde och orkade inte tanka pa nagot annat! Nu ar jag gravid igen och har bytt sjukhus och ar nu jattenojd med varden!
Jag ar nu hemmamamma och kommer nog att vara det i ca 5-6 ar. Jag ar hogstadie/gymnasielarare i moderna sprak och fick inte komma tillbaks och jobba halvtid efter mammaledigheten sa jag sa upp mig. Jag ar nojd med det, speciellt eftersom barnomsorgen ar sa hutlost dyr har och att jag vill vara hemma med vara barn.
Ar shockad over att IKEA inte saljer kaviar - menar ni allvar!!!!!??? Koper alltid kaviar nar vi ar dar.....och planerade att handla i helgen eftersom den ar slut!
Jag har bara svenskt medborgarskap och har fornyat mitt pass bade pa ambassaden i LOndon 2004 och sen nu i Sverige 2010, jag behovde det har £75 intyget att jag inte hade Britiskt medborgarskap 2010 men annars var det inga problem. Sokte i Katrineholm.
Nar jag hade svenskt efternamn och reste till USA pa semester med amerikanska bolag sa blev jag alltid uttagen for 'random security checks' men efter jag gift mig sa hande det aldrig aven fast jag fortfarande hade svenskt pass. Nar jag reste med BA hande det aldrig over huvud taget. Konstigt.
Angaende Julen sa brukar vi fira i Sverige men forra aret satt vi fast har da jag vantade var son iborjan av januari. Det var ganska skont att slippa resa i juldagarna men i ar aker vi anda hem i 10 dagar. Mina svarforaldrar kommer ocksa till Sverige fran Sydafrika....sa nu hoppas jag att det inte blir minus 20 for da blir det nastan lite extrem omstallning for dem! De kommer ju fran deras sommar och mellan 30-40 grader...och de har aldrig sett sno....
Jag hade en stor plastpase dar jag la min mindre ryggsack, handvaska och jacka....da blev det bara ett bagage! Anda jobbigt att aka sa, det blir inte sa mycket Ryanair nufortiden...efter alla tillagg blir det inte alltid billigare!