Inlägg från: Daeminimon |Visa alla inlägg
  • Daeminimon

Presentation

Hoppar också in här!

Namn: Anna
    Bor: Salford, Manchester sedan 2003
    Familj: Engelsk make, Eddie, 15 månader och vår terrierist.
    Saknar från Sverige: Familjen, "svensk" pizza, Max, klimatet och svenskt godis!

• Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-11 17:57:02 följande:
    Välkommen! 

Lustigt att du saknar klimatet, för mig är det en av de sakerna jag saknar allra minst . Var i Sverige är du från? 
    Sundsvall, mitt i mitten, liksom!

Jag saknar 4 årstider, istället för 3 nyanser av grått med enstaka dagars solsken! Skrattande
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-14 13:03:46 följande:
    Och jag som älskar det här klimatet.

Mycket längre sommar och höst och aldrig sådär kallt att man känner att det bara går inte. Tidigare vår. Aldrig något behov av riktigt rejäla skor eller kappor. Så himla skönt. Och mycket större skillnad än vad jag trodde det skulle vara.

Men regnet!!! Obestämd
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-14 13:14:29 följande:
    Haha, jag förstår verkligen inte var London var fått sitt "regn"-rykte ifrån! Det regnar ju nästan aldrig, och när det gör det är det snabba skurar som går över på ett kick, förutom vissa regniga dagar på våren.

Kanske där skillnaden ligger. Här regnar det tammetusan jämt.
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-12-02 15:43:47 följande:
    Haha. Jag har inte svaret pa fragan, men jag tyckte att den var otroligt rolig! 

Hur ar det med alla? Har i London tycker jag att det antligen borjar bli vinterkallt, hur ar det med resten av landet? 

Svajnkallt här uppe! Och regnigt (surprise surprise!)
  • Daeminimon

Hej allihop!

Vi firade också jul här i England den här gången, nere hos makens föräldrar i Ipswich. I år blir det jul i Sverige!

Hörni, är det några som bor någonstans inte alltför långt ifrån Manchester? Mamma nämnde om något hon hade sett på tv om ett gäng utlandssvenskar som träffades då och då så barnen fick prata svenska, tyckte det var en så bra idé, speciellt nu när vi får mer och mer ord från Eddie... Såg att någon bor i Cheshire, någon annan som inte är alltför långt borta som kanske skulle tycka det var kul?

Svar på tråden Presentation