Inlägg från: Protea |Visa alla inlägg
  • Protea

Presentation

Namn: Maria
    Bor: Sydostra London
    Familj: man och en 8 manaders son och gravid igen
    Saknar från Sverige: familjen, fil och salt lakrits plus farsk jast!!!

• Protea

Jag har bott utomlands lange och i London i ca 11 ar. Jag ar typ1 diabetiker och har alltid varit jattenojd med sjukvarden har. Modravarden var ocksa toppen tills jag bytte sjukhus pga av de stangde BB pa mitt forsta. Det sjukhus dar jag fodde min son var verkligen urdaliga nar det galler vard av diabetiker under forlossning och sa mycket hade kunnat ga fel och de var nog livradda for att bli anmalda har jag forstatt nu efterat. Just da var vi ju bara overlyckliga over att var son levde och orkade inte tanka pa nagot annat! Nu ar jag gravid igen och har bytt sjukhus och ar nu jattenojd med varden!

Jag ar nu hemmamamma och kommer nog att vara det i ca 5-6 ar. Jag ar hogstadie/gymnasielarare i moderna sprak och fick inte komma tillbaks och jobba halvtid efter mammaledigheten sa jag sa upp mig. Jag ar nojd med det, speciellt eftersom barnomsorgen ar sa hutlost dyr har och att jag vill vara hemma med vara barn.

Ar shockad over att IKEA inte saljer kaviar - menar ni allvar!!!!!??? Koper alltid kaviar nar vi ar dar.....och planerade att handla i helgen eftersom den ar slut!

• Protea
    FreeForAll skrev 2011-09-12 13:17:21 följande:
    De kanske har det pa IKEA i nagon annan stad, men i Croydon hade de ingen. Jag fragade till och med tjejen i kassan och de hade ingen.
    Varat narmaste ikea ar Lakeside sa det ar val bara att hoppas - de brukar ju alltid ha det.....men det brukade de ju i Croydon ocksa eller hur!?

Undrar om de har kraftor? Visserligen frysta men anda.... Nagon som vet?
  • Protea

Jag har bara svenskt medborgarskap och har fornyat mitt pass bade pa ambassaden i LOndon 2004 och sen nu i Sverige 2010, jag behovde det har £75 intyget att jag inte hade Britiskt medborgarskap 2010 men annars var det inga problem. Sokte i Katrineholm.

Nar jag hade svenskt efternamn och reste till USA pa semester med amerikanska bolag sa blev jag alltid uttagen for 'random security checks' men efter jag gift mig sa hande det aldrig aven fast jag fortfarande hade svenskt pass. Nar jag reste med BA hande det aldrig over huvud taget. Konstigt.

Angaende Julen sa brukar vi fira i Sverige men forra aret satt vi fast har da jag vantade var son iborjan av januari. Det var ganska skont att slippa resa i juldagarna men i ar aker vi anda hem i 10 dagar. Mina svarforaldrar kommer ocksa till Sverige fran Sydafrika....sa nu hoppas jag att det inte blir minus 20 for da blir det nastan lite extrem omstallning for dem! De kommer ju fran deras sommar och mellan 30-40 grader...och de har aldrig sett sno....

• Protea
    MamaPapa skrev 2011-09-15 16:45:23 följande:
    Tänkertill - å herregud - ibland undrar man om folk är på riktigt Antar att de släppte på dig tillslut?

Alltså, jag har upptäckt att ju äldre jag blir desto mindre tålamod har jag med fånigt tjafs. Som när jag o sjuåringen flög med Ryanair och min väska vägde 9kg o hans 11kg... Jag fick ställa mig mitt i kön o flytta en kulpåse från hans väska till min. Löjligt! Haha - akta er när jag är 85 o kommer med min rullator - en riktig surkärring kommer jag vara då
    Jag ar likadan! Blir sa trott pa onodigt tjaffs (hur man nu stavar det?!) tyvarr ar ju Ryanair ratt bra pa just det.... Min man fick inte ha sin jacka i handen nar han gick pa planet for da hade han tva handbagage....min faster fick inte ha sin banan i handen nar hon gick pa for da var det ocksa tva - det var att ata upp den da eller lamna kvar den!
  • Protea

Jag hade en stor plastpase dar jag la min mindre ryggsack, handvaska och jacka....da blev det bara ett bagage! Anda jobbigt att aka sa, det blir inte sa mycket Ryanair nufortiden...efter alla tillagg blir det inte alltid billigare!

• Protea
    MamaPapa skrev 2011-09-16 03:12:19 följande:
    Håller med. Vi brukar flyga sas - där får man ju numera ha med sig 23 kg.
    For oss blir det BA for det mesta - dels for att de nu borjat flyga fran London city 2 ggr om dagen och en liten far ta med sig en egen 23 kg vaska!
  • Protea
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:10:15 följande:
    Jag fick saklart ett "utbrott", stallde en massa fragar till damen i fraga som, saklart, inte hade nagra svar och jag kunde ga igenom. Men aldrig mer AF for mig. Inte ens om det ar gratis.

Nufortiden brukar jag forsoka tanka att personen i fraga maste ha ett sjukt trakigt liv som maste stalla till problem for ingenting...
    Jag hade en vidrig upplevelse med AF nar jag skulle flyga fran Paris till London for ca 8 ar sedan - jag fick helt plotsligt inte ha med mig mitt insulin och blodsockermatare i handvaskan!! Ar typ 1 diabetiker och jag flyger ofta och har aldrig inte ens i USA stott pa problem. Men i Paris blev jag ford at sidan och fick vanta tills alla hade gatt pa for att jag vagrade ge det till dem. Jag har refill pennor och skulle de tappa bort mina pennos skulle jag vara tvungen att aka till sjukhuset nar jag kom hem. Jag hade intyg fran min lakare att jag var diabetiker och behovde ha dessa saker med mig nar jag flyger - att de inte kunde checkas in mm men det hjalpte inte. Jag fick blankt nej tills piloten kom ut, tittade pa mina grejer och sa att givetvis fick jag ha med mig dessa mediciner.

Flyger aldrig AF efter det!
  • Protea
    FreeForAll skrev 2011-09-16 08:50:43 följande:
    Vi flyger alltid med Norwegian, riktigt billigt OCH sa ar de bra ocksa. Plus att vi bor nara Gatwick och de ar de enda som flyger Gatwick - Arlanda, tror jag. 
    Det visste jag inte - tack for tipset!!! Maste kolla upp det, Gatwick ar inte allt for tokigt for oss!
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-09-20 04:24:17 följande:
    Tänkertill - jag är just i de trakterna, i "the golden triangle" bland alla fotbollsspelarna... Wilmslow för att vara exakt.
    Trevligt! Jag pluggade i Manchester i 3 ar och trivdes jattebra! Nu bor jag i London men skulle garna flytta norrut igen!
Svar på tråden Presentation