Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Presentation

Jag gillar vädret som sjutton, på morgnarna och kvällarna. Otroligt skönt att kunna åka och lämna Spike i skolan i bara klänning och inte koftor och jackor och trams. Också väldigt trevligt att gå långa kvällspromenader utan att frysa om öronen

Idag slutade Spike 12.15 så vi åt lunch på en filt i skuggan i Hyde Park och det var otroligt mysigt.

Men efter lunch, när det verkligen är varmt, håller jag mig helst inomhus, även på sommaren.

Surar dock över att vi varken har balkong eller uteplats i den här tillfälliga lägenheten och så känner vi inte till området så bra heller för trevliga uteserveringar. Men jag skall inte klaga, i helgen blir det picknicks. 

Ambassadör -  Jag avskyr också att äta i sofforna

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira

Hösten kom till slut trots allt. Älskar landet den här tiden på året.

Argh, det verkar som om vi har någon förbannelse över oss . Nu är det vattenskador i vår tillfälliga lägenhet också. Idiotiskt. Kan inte duscha på en vecka, men det gör ingenting för snart flyttar vi!

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    MamaPapa skrev 2011-10-18 16:26:02 följande:
    Saffransglögg - det låter lite "kvalmigt". Nån som smakat?
    Blossa hade väl saffran ett år? Eller om det var något annat märke. Otroligt gott var det i alla fall. Åh, nu blev jag glöggsugen!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira

Haha, mufti day här också, men min son tyckte nog mest att det var jobbigt att behöva bestämma vad han ville ha på sig .

• tahira
    YokohamaNr2 skrev 2011-10-21 10:39:47 följande:
    Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten....
    haha, den har jag faktiskt kört några gånger

Spike oroade sig för att han skulle vara för varm eller frysa . Han satt länge och funderade högt "hmm, den här är short sleeved, då måste jag ha en tjocktröja, men då ser man ju inte draken på tröjan, kanske om jag tar min tjocka jacka.." och så vidare.

På helgen när han får bestämma kläder själv, väljer han nästan alltid sina skolkläder

Ambassadör - Så himla gulligt sagt av din son! 

Pasanda -  Vi har varit sjuka också, hela familjen i flera veckor, och nu verkar vi åkt på en ny förkylning, lagom till half term och flytt Obestämd, som du säger - alltid vid fel tillfälle! Hoppas att ni inte blir mer sjuka!

Imorgon flyttar vi äntligen! Det skall bli SÅ skönt. Hoppas hoppas nu att ingenting strular med mäklarna och nycklarna  
  • tahira

Hej! Vi firade inte alls. Förra året gjorde vi och det var mysigt, men tröttsamt att komma hem så i år var vi hemma. Gick ut på balkongen och tittade när det sprakade som mest

Så himla grått och ruggigt det varit de senaste dagarna, i alla fall här i London, hur har det varit i resen av England? Jag är glad att vi hann flytta in på riktigt, och i ett hem med ordentlig centralvärme, innan hösten till slut kom.

• tahira
    Daeminimon skrev 2011-11-11 17:35:32 följande:
    Hoppar också in här!

Namn: Anna
    Bor: Salford, Manchester sedan 2003
    Familj: Engelsk make, Eddie, 15 månader och vår terrierist.
    Saknar från Sverige: Familjen, "svensk" pizza, Max, klimatet och svenskt godis!
    Välkommen! 

Lustigt att du saknar klimatet, för mig är det en av de sakerna jag saknar allra minst . Var i Sverige är du från? 
  • tahira

Och jag som älskar det här klimatet.

Mycket längre sommar och höst och aldrig sådär kallt att man känner att det bara går inte. Tidigare vår. Aldrig något behov av riktigt rejäla skor eller kappor. Så himla skönt. Och mycket större skillnad än vad jag trodde det skulle vara.

• tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-14 13:04:52 följande:
    tahira: Men snon da, saknar du inte den?
    Haha, vi hade inte så mycket snö i Lund heller .

Åkte norrut någon vinter för en "vit jul" och höll på att frysa ihjäl. Snön kommer ju in på helt sjuka ställen i kläderna? Det känns som att den liksom inte går att undvika, när den är framme
  • tahira
    Daeminimon skrev 2011-11-14 13:06:37 följande:
    Men regnet!!! Obestämd
    Haha, jag förstår verkligen inte var London var fått sitt "regn"-rykte ifrån! Det regnar ju nästan aldrig, och när det gör det är det snabba skurar som går över på ett kick, förutom vissa regniga dagar på våren.
Svar på tråden Presentation