Inlägg från: Protea |Visa alla inlägg
  • Protea

Presentation

Var pa IKEA vid Lakeside igar och dar hade de kraftor och glogg men ingen salt lakrits eller kaviar. Jag fragade om de skulle borja salja det igen men det visste de inte.

Ar just nu jattesugen pa kaviar....bara for att jag inte far tag pa det forstass!

• Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-15 07:58:18 följande:
    Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....
    Nar jag var pa IKEA for 3 veckor sedan sa hade de redan 3 olika sorters glogg - sa det fanns det i mangd!
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-17 17:37:27 följande:
    åh - då ska jag åka i veckan
    Tittade precis pa flaskorna och det var nu IKEA glogg.... Vi kopte alla tre varianterna - vanlig vinglogg, en starkare saffransglogg och sa alkoholfri.
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-18 16:26:02 följande:
    Saffransglögg - det låter lite "kvalmigt". Nån som smakat?
    Tror det har funnits till och fran i ett par ar. Kommer inte ihag om jag smakade den.... Vet att jag smakade en starkvinsglogg av nagon ny variant for 2 ar sedan och den var god!

Jag ar jattesugen pa glogg....men det kanns ju lite tidigt att korka upp det i oktober!
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-19 19:41:23 följande:
    Ja, jag åkte upp idag i alla fall till IKEA. Alla grejerna är numera, som andra sagt, IKEAs egna märke. Bara två godissorter hade de. Köpte 4 flaskor alkoholfriglögg och 2 saffransglögg - känns lite tidigt men förra året tog de slut. Hon i kassan sa att pepparkakshusen och pepparkakshjärtana redan var slutsålda. Och de skulle tydligen bara få 3 matleveranser till innan jul ... så det var ju tur jag bunkra på mig. Köpte sill också. Skulle köpa anjovis men såg bara "skarpsill" som var anjoviskryddad. Vart lite osäker på om det var samma sak så köpte inte det (maken sa sedan att det var samma).

Så vart lite besviken på vad lite grejer de hade. MEN det glömdes snart bort när jag skulle betala - för hon i kassan ville se ID för att jag köpte alkohol Glad. Eftersom jag är 40 (och ett halvt ) år så kändes det rätt bra Skrattande. Jag sa till henne att hon "made my day" för att jag är 40.... "You are never !!! " sa hon. Så nu studsar jag runt på lätta fötter här hemma och skryter om denna lilla episod vart jag än får tillfälle Solig 
    Alltid lika kul nar de ber om leg!!!! For 3 ar sedan bad de om leg pa M&S nar jag kopte en korkskruv! Jag var da 34 och bara stirrade pa tanten som stramt bad om leg!
  • Protea

Om du tittar pa tunnelbanskartan sa tror jag det star en rullstolssymbol dar det finns hissar....Men de flesta har det inte och barnvagn skulle jag inte heller ha orkat med om jag var ensam. Har haft barnvagn med en gang nar vi skulle soka pass till sonen men da hade jag sallskap och da var det dragligt.

• Protea
    FreeForAll skrev 2011-11-21 20:14:03 följande:
    Tack! Jag var dit idag och tog bussen som tahira rekommenderade. Gick mycket lattare an vad jag trodde att ta sig dit!
    Vad skont! Jag maste ju dit igen nar barn nummer tva dyker upp.....ser inte fram emot de=
  • Protea

Nej visserligen inte men jag maste ta tag sen tunnelbana och byta en gang. Bor inte i centrala London! Att aka dit ensam med 2 barn gar ju inte pga av trappor i tunnelbanan sa det galler att fixa barnvakt till den aldsta och sen fa med maken att hjalpa till!

Men du har helt ratt - mycket enklare an om jag inte bodde i en Londonforort! Vart bor du?

• Protea
    FreeForAll skrev 2011-11-22 17:35:17 följande:
    Ja, det later ju lite jobbigt.  Ni far aka hela familjen och se det som en utflykt. =)

Jag bor i Sussex, det tog en knapp timme till London Victoria sa det var inte alls sarskilt jobbigt att aka. Sen nar jag gick runt pa gatorna vid ambassaden och vantade pa min bokade tid snubblade jag pa Totally Swedish och fick med mig lite kaviar och lakrits hem. Och sa at jag underbart god falafel (som inte finns att fa tag i har pa landet). Mycket nojd.
    Later ju toppen! Jag var pa svenska kyrkans julmarknad forra aret och handlade en massa som saltlakrits mm. Mycket billigare an Totally swedish men den ar ju bara en gang om aret! I ar akte jag inte pa marknaden da kyrkan inte ar sa vagnvanlig och det brukar vara mycket folk.

Storebror kommer bara att vara 14 manader nar lillebror kommer sa att slapa bada barnen till London gor vi nog inte....Naja far 'ga over den bron' nar vi ar dar!
  • Protea
    tahira skrev 2011-11-22 18:01:00 följande:
    Äsch, nu blev jag sur för att jag missade marknaden Obestämd vi var i Stockholm i helgen och jisses vad kallt det var!
    Da maste ni ha varit dar precis en vecka for sent! Jag var hemma tills den 9e november och jag hade med mig min vinter jacka och var tvungen att lana av mamma for att det var sa varmt! Jag var som sagt pa marknaden forra aret och det var mysigt men med vagn bestamde jag mig for att inte aka dit!

Aven om jag saknar riktiga arstider sa ar jag glad att vi inte bor i Sverige med kalla vintrar nu nar vi har smabarn! Tank vilken tid det maste ta att komma ivag nar man ska ut!!!
  • Protea

Jatteintressant att lasa om era live out nannies fran Sverige. Jag vantar barn nummer tva den 29e fabruari och sonen ar bara 14 manader da sa jag funderar eventuellt over lite extra hjalp nagra dagar i veckan. behover ju inte ha heltid och kommer att kunna var flexibel vilka dagar det galler. Kanske vore en idee att soka nagon. Eller tror ni det kan bli omojligt att hitta nagon som bara vill jobba 2 dagar i veckan? Vi bor 30 minuter fran London Bridge i zone 5 men flyttar till zone 4 ni i var.

Vad tror ni? Vart ett forsok? Vart annonserar ni? Hur gor ni med intervjuer? Ar ju nyborjare!!

• Protea

Tahira - Det later ju lovande! Ni bor ju dock lite mer centralt an vad vi gor.... Men jag skulle kunna tanka mig hjalp 1-2 dagar i veckan eller ett par eftermiddagar. Eftersom jag ar hemma sa ar vi ju flexibla och det blir ju mer som avlastning for mig. Kanske kan sammanfalla sa att jag kan ga pa nagot med en av barnen som tex baby yoga eller liknande.

Det tal att tankas pa! Jag blir snittad pa QEH den 29e februari och efter det har jag hjalp av man, min mamma och min svarmor i 6 veckor och under den tiden kanske jag kan borja soka sa smatt! vad betalade ni? £7.50-8? Hur betalade ni? kontanter?

Vad underbart for din son med sno!

• Protea

Tack alla! Det later ju lovande! Ska kolla pa londonsvenskar.

Ja, snittet blir om 2.5 vecka om den lille inte bestammer sig for att forsoka titta ut innan. Lite lagom nervos ar jag om jag ska vara arlig men det ska nog ga bra. (Kan inte ga varre an forra gangen i alla fall!)

Svar på tråden Presentation