Inlägg från: FreeForAll |Visa alla inlägg
  • FreeForAll

Presentation

Riley skrev 2011-09-14 23:55:05 följande:
    Jag har fornyat mitt pass pa ambassaden i London innan (ca fem ar sedan nu) vad jag minns var det ratt smartfritt, men man maste hamta ut passet, det blir inte hemskickat.

Tror nog inte att jag betalade over £100!! Kostar det sa mycket nu?

Ar det ngn har som funderar pa att soka Engelskt/Brittiskt medborgarskap?

£135! Kostar 400:- i Sverige.
    Det ante mig.
  • FreeForAll

Vi flyger alltid med Norwegian, riktigt billigt OCH sa ar de bra ocksa. Plus att vi bor nara Gatwick och de ar de enda som flyger Gatwick - Arlanda, tror jag. 

Det ante mig.
  • FreeForAll
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:07:34 följande:
    Goda nyheter - kanske :)

Gick precis forbi ett "hal-i-vaggen"-kafe pa vag till college. Smaland vid Waterloo for er som kanner till det. De brukar salja svenska godis dar som de koper in fran IKEA och hade saledes mycket lite dar. MEN, de sa att IKEA kommer ta in det igen i Oktober/November... Vet inte om det ar sant, men man kan ju hoppas!

I sa fall har de (IKEA) antingen
    - last klagomalen pa Familjeliv, eller
    - fatt en sa massa klagomal fran svenskar runt om i varlden
    att de kanner sig tvingade att ge sig.

Eller sa var det alltid deras strategi fran borjan.

Hursomhelst, livet kanske inte ar slut anda ;)

Wohoo! Da blir det lite som en tidig julklapp! =)
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Riley skrev 2011-09-20 07:08:24 följande:
    Pasanda - det visste jag inte heter det potato flour?? Star det vid bakgrejerna?

Jag har kopt "Potato starch" pa tesco och antar att det ar potatismjol. =) Det stod mellan utlandska torrvaror och torkade bonor/linser etc. Vid opoppade popcornen! Vet inte hur jag ska forklara da upplagget sakert ar olika i olika butiker.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    glenda skrev 2011-09-23 02:29:11 följande:
    Namn: Catrin
    Bor: Ostra London (Walthamstow)
    Familj: Icke-samboende man (Engelskfodd Jamaican), 1a barnet pa gang (12e Oktober)
    Saknar från Sverige: Familj och vanner, rulltrappor och tidtabeller i kollektivtrafiken, frisk luft och natur, icke-vansinniga priser pa gas, el, vatten och transport, smorgastarta.
    Inte langt kvar nu da! Lycka till med barnafodandet!

Rulltrappor? Men det finns val har?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    tahira skrev 2011-09-23 08:19:23 följande:
    Godmorgon!

Nu har vi förhoppningsvis hittat lägenhet! Deposit är lagd och nu är det bara tusentals papper som skall skickas, mailas, och faxas fram och tillbaka

Är det någon som anlitat någon bra flyttfirma att rekommendera i Londonområdet? Eller någon jättedålig att undvika?

Jag skall packa och packa upp själv, så det skulle bara vara själva flytten. Det finns ju hur många som helst, men om det är någon som har någon erfarenhet så säg gärna till.
    Grattis! Men sa du inte att ni skulle flytta till en lagenhet som lag i samma trappuppgang?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    MamaPapa skrev 2011-09-30 12:58:49 följande:
    Vilken härlig "Indian summer" vi har fått !
    Jag tycker det ar olidligt! Har stallt in mig pa kallt och regn redan.

Och sen har vi dumt nog matbordet i vart conservatory, sa det kanns som att sitta och ata i ett vaxthus. Far nog kanka fram tradgardsmoblerna igen. =)
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    FreeForAll skrev 2011-09-30 13:09:43 följande:
    Jag tycker det ar olidligt! Har stallt in mig pa kallt och regn redan.

Och sen har vi dumt nog matbordet i vart conservatory, sa det kanns som att sitta och ata i ett vaxthus. Far nog kanka fram tradgardsmoblerna igen. =)
    Eller ata i soffan, men jag avskyr at ata i sofforna!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    MamaPapa skrev 2011-10-15 07:58:18 följande:
    Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....

Jag forsokte gora egen glogg forra aret enligt svenskt recept, blev fruktansvart ackligt....
    Det ante mig.
  • FreeForAll
     " Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude    fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten...."
     (Jag kan inte citera av nagon anledning.)

Jag brukar lata sonen ta pa sig det han vill aven om det skar lite i ogonen. Haromdagen skulle han prompt ha en jatteful keps pa sig till skolan. Nar han kom hem berattade han for mig att han inte skulle anvanda den mer fr hans kompisar skrattade at den...stackarn.

Igar skulle jag pa intervju och hade satt pa mig skjorta och finbyxor. Jag fragade honm vad han tyckte och han sa "Du ar jattefin, ingen kommer skratta ar dig", som att lugna mig sa att jag inte skulle behova vara orolig! Han ar sa sot. 
    Det ante mig.
Svar på tråden Presentation