Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Presentation

FreeForAll skrev 2011-11-14 13:18:05 följande:
    Haha, da hade du nog fel klader pa dig.

Jag aaaaalskar sno, speciellt att kora skoter och pimpla. Gora en eld vid en is och grilla korv. Vad kan vara battre?

Det ar skont att sommaren ar lite langre har, but that's it!     
    Haha, jo. Lånade skidkläder vid någon tidpunkt, men det kändes mest jobbigt.

Sverige är ju väldigt avlångt och snön har aldrig riktigt varit en central del av mina vintrar
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira

Det snabbaste är faktiskt att ta buss 73 från Victoria till Marble Arch och sedan promenera därifrån. Promenaden tar 10 minuter kanske.

Vill du hellre ta tunnelbanan så kan du antingen ta District (grön) eller Circle (gul) till Edgware Road och gå därifrån, skulle tippa att den promenaden tar 5-7 minuter.

Eller så kan du ta Victoria Line (ljusblå) till Oxford Circus och sedan byta till Bakerloo (brun) till Baker Street och gå därifrån, en femminuterspromenad. Lättast att hitta från Baker Street också, några svängar bara.

(Ja, har åkt dit ett antal gånger Tungan ute )

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-20 19:56:26 följande:
    Tack! Ar du stamkund? Haha.

Nar jag tittar pa google maps ser det lattast ut att ga ifran Marble Arch eller Marylebone, ar det inget du rekommenderar? Eller ar det krangligare att ta sig dit fran Victoria?

En till sak jag undrar, jag kommer ha barnvagn med mig. Ar det latt att aka tunnelbana med barnvagn eller ar det jattemanga trappor?     
    Jo, visst. Det rör sig ju inte alls om några avstånd! Jag hade inte pallat ta tunnelbanan med barnvagn. Det är en hel del trappor. Antagligen får du ju hjälp, men ändå.

Jag hade helt klart tagit bussen till Marble Arch och promenerat därifrån. 
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-20 20:03:52 följande:
    Tack! Da gor jag det. Men finns det inte hissar?

Jag later ju helt oberest nu, men vi ar aldrig i London trots att det bara tar en timme med tag dit.  
    Nej, oftast inte. Det finns några få stationer i London som är "step-free", men de allra flesta har trappor, tyvärr
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-20 20:14:59 följande:
    Ok, da ska man vara glad att man bara har barnvagn och inte ar rullstolsburen.
    Ja, verkligen! Jag tänker ofta på det. 
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-21 20:14:03 följande:
    Tack! Jag var dit idag och tog bussen som tahira rekommenderade. Gick mycket lattare an vad jag trodde att ta sig dit!
    Så skönt!
  • tahira
    Protea skrev 2011-11-22 17:49:31 följande:
    Later ju toppen! Jag var pa svenska kyrkans julmarknad forra aret och handlade en massa som saltlakrits mm. Mycket billigare an Totally swedish men den ar ju bara en gang om aret! I ar akte jag inte pa marknaden da kyrkan inte ar sa vagnvanlig och det brukar vara mycket folk.

Storebror kommer bara att vara 14 manader nar lillebror kommer sa att slapa bada barnen till London gor vi nog inte....Naja far 'ga over den bron' nar vi ar dar!
    Äsch, nu blev jag sur för att jag missade marknaden Obestämd vi var i Stockholm i helgen och jisses vad kallt det var!
  • tahira
    MamaPapa skrev 2011-12-02 14:47:03 följande:
    Här kommer en säkert superkorkad fråga och jag borde väl veta svaret själv efter 11 år ... men, men:

När barn går på barnkalas så äter man ju inte upp tårtan där utan brukar få en bit med hem i sin goody bag. 

Om jag kör ett familje Christmas party och har buffet etc och där ibland skulle vilja ha en traditionell engelsk jultårta (fruktkaka med marsipan och icing och dekorerad fint) - kommer folk äta av den då eller förväntar de sig att den bara är där för att tittas på och att de sedan förväntar sig en bit med hem?????
    Haha. Jag har inte svaret pa fragan, men jag tyckte att den var otroligt rolig! 

Hur ar det med alla? Har i London tycker jag att det antligen borjar bli vinterkallt, hur ar det med resten av landet? 
  • tahira

Hej! Hur har ni haft det i jul? Vi åkte till Sverige och stannade där kanske lite väl länge . Det var SKÖNT att komma hem. 

Dock ville Spike ha pärlplattor och det trodde jag skulle vara lätt att hitta, men tji fick jag  

• tahira
    Protea - Vi hade det ungefär så. Fast ännu mindre. Två eftermiddagar hade vi en tjej som hämtade och passade vår son fram tills middagen och en helgeftermiddag och kväll. Jag hittade henne på Londonsvenskar.com. Fick en hel del svar, de flesta faktiskt från live in-nannys som hade en hel del tid över att passa andra barn. Vi mailade lite, några skickade CV och sådär. Jag brukar vilja ses ute i en lekpark för att se hur det funkar med sonen. Den flickan vi till slut valde var helt underbar. Initiativrik, varm, rolig, allt. (Hon flyttade dock hem igen efter ett halvår. Mycket sorgligt). 

Här hade vi förresten en helt överlycklig sexåring förra helgen när det snöade! Han kunde knappt tro att det var sant. Han har inte sett mer än någon centimeter av snö sedan han var tre
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira
    tänkertill - Samma här! Vår son föddes under värsta snöstormen Hjärta

Protea - Vi betalade £7 för vanliga dagar och £8 för kvällar och helger eller om det var kort varsel. Om det var riktigt kort varsel, eller efter 23.00 betalade vi £10. Vi betalade kontant. Faktum är att det behöver inte vara så mycket lättare att hitta någon centralt. Det är inte så många unga svenska tjejer som bor mitt i stan. "Vår" tjej åkte in från Richmond. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira

Protea - Har du snitt pga diabetes? Eller vad har du för skäl?

Vi planerar barn nummer två lite smått, men jag är så fruktansvärt orolig för förlossningen att jag funderar på att försöka få snitt beviljat.

Svar på tråden Presentation