Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Presentation

Nä men man kan ha en jacka på sig med massa fickor (a la zoologisk expedition) och fylla dessa fickor med massa grejer, som bananer tex, och det är helt ok Min svärfar har en sån jacka och har gjort så (han är rätt typiskt svensk och fyller fickorna bara för att se hur mkt han tjänar - inte för att han måste.. )

• MamaPapa
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:07:34 följande:
    Goda nyheter - kanske :)

Gick precis forbi ett "hal-i-vaggen"-kafe pa vag till college. Smaland vid Waterloo for er som kanner till det. De brukar salja svenska godis dar som de koper in fran IKEA och hade saledes mycket lite dar. MEN, de sa att IKEA kommer ta in det igen i Oktober/November... Vet inte om det ar sant, men man kan ju hoppas!

I sa fall har de (IKEA) antingen
    - last klagomalen pa Familjeliv, eller
    - fatt en sa massa klagomal fran svenskar runt om i varlden
    att de kanner sig tvingade att ge sig.

Eller sa var det alltid deras strategi fran borjan.

Hursomhelst, livet kanske inte ar slut anda ;)

Hurra - hoppas de nyheterna stämmer och att det gäller alla ikea. Jag var på Ikea i Warrington i helgen och de hade urdåligt med grejer som väntat. I godisväg sålde de sin egen choklad, sina egna godissnören och sina egna "muttrar och skruvar godis". Det var allt. Och ingen stenbitsrom som jag skulle köpa - de hade något fjantigt som hette "tångkulor" (tänker jag inte ens smaka !) och sill rom.... För första gången kom jag ut tomhänt från matbutiken faktiskt ...
  • MamaPapa

Tänkertill - jag är just i de trakterna, i "the golden triangle" bland alla fotbollsspelarna... Wilmslow för att vara exakt.

• MamaPapa

Riley - går säkert, fast det finns potatismjöl att köpa på Tesco och på Holland

• MamaPapa
    Riley skrev 2011-09-20 07:08:24 följande:
    Pasanda - det visste jag inte heter det potato flour?? Star det vid bakgrejerna?
    Äsch - halva mitt inlägg försvann (gjorde det via telefonen och den gillar inte tecknet "&" som jag råkade stoppa in när jag skulle skriva "Holland & Barrett") Demon

I alla fall, på Tesco står det inte bland bakgrejerna. Heter "Potato Flour" och är i en genomskinlig påse med vaniljgul eller vit etikett har jag för mig. Står på min Tesco på en hylla där Tesco har sina egna mixade ingredienser i en range med vita etiketter. Där finns tex limejuice, kaffir lime leaves och andra kryddor. Har för mig denna avdelning är brevid oliverna hos oss.
  • MamaPapa
    tänkertill skrev 2011-09-20 11:17:22 följande:
    Najs! :) Det är ju bara runt hörnet. När du sa att ni bor mellan två IKEA så tänkte jag att det kunde vara så... Då kan kanske jag få lite tips om vad man kan göra (med barn) när vi är uppe? Bra barnrestauranger för lunch osv.

Hur länge har ni varit där? Hur hamnade ni där? Hur trivs ni? Ibland får jag för mig att min man någon gång vill flytta tillbaka (men ändå inte)... Det är alltid så grönt och fint (allt regn! ) där tycker jag och folk är snälla(re än i London). Men det är allt jag "vet" i princip.

City eller United? Alla måste väl ha valt sida i de trakterna antar jag
    Vi har varit här i 11 år. Har bott i Alderley Edge  (2år), Macclesfield (3år) och så nu senast Wilmslow. Nu flyttar jag inte igen för det är så stressigt att köpa o sälja hus ! Plus att jag trivs i det vi har nu.

Vi trivs superbra - jättevacker natur, lantligt men ändå nära till storstäder som Manchester och två timmar med tåg till London (fast vi åker sällan ner då allt finns här uppe i princip eller online, plus att det är så vansinnigt mkt folk där nere).

City har det blivit för oss Glad. De första åren höll vi inte på något egentligen (ingen av oss är speciellt fotbollsintresserade - jag har tom gått rakt igenom hela Man United fotbollslag på flygplatsen utan att fatta det förrän efteråt !). Men så när sonen började skolan så började han hålla på City för att en av hans klasskompisars pappa spelar i det laget. Så nu håller vi på City verkar det som Glad.

Senaste halvåret har vi inte varit ute på restaurang alls eftersom vi har en liten nyfödd och han har varit rätt kolikig och även om det nu gått över är han ganska gnällig på kvällen.... Men de flesta restauranger finns ju kvar sedan innan så visst kan jag tipsa om några. Gusto i Alderley Edge är jättebra med barn - man kan tom få låna iPad. Inte speciellt dyrt heller och bra mat. 
  • MamaPapa

Jo vi har jättebra shopping här uppe faktiskt. Den enda klädbutik jag tycker vi saknar jämfört med London är Abercrombie. Men vi har Hollister o det är ju nästan samma. Och i dagarna öppnade Banana Republic också i Trafford Centre.  Och så skulle jag vilja det fanns Svenskt Tenn såsom det finns på Lliberty. Men för shoppingens skulle har jag ingen anledning att bege mig till London - mer än atmosfären. Fast det finns ju jättefina museum där nere som är svårslagna.

• MamaPapa

Jag brukar undvika Trafford Centre från November på kvällar o framförallt helger (köer ut till motorvägem nån? Över en timme att ta sig ut från parkeringen? Nej tack....)

Svar på tråden Presentation