Jag ångrar mig så mycket!!!
Nästan allt är möjligt om relationen i grunden är bra, om det finns viktiga bitar att bygga på - och om båda vill. Tror jag.
Där är svaret (och frågan);
Hur bra är (var) er relation egentligen..? Att söka sig till andra för att få bekräftelse antyder ju att man inte upplevde att man fick tillräckligt med bekräftelse inom sin relation.. OM detta stämmer kan man också fundera på orsaken.. Slentrian? Ointresse? Kommunikationsproblem..?
För att kunna svara på din fråga så behöver du/ni fundera på dessa saker.. Varför hände det? Vad betyder det egentligen?
Om det faktiskt var en "oviktig" lek under en mindre "svacka" i en - för övrigt - bra relation så finns helt säkert alla möjligheter att reparera och hitta en tillit. (förutsatt att partnern fortfarande vill...)
Om det däremot visar sig att händelsen är ett symptom på att ni egentligen inte har/hade det särskilt bra, brister och olikheter som är knepiga i grunden - ja, då är det inte säkert att det är lika enkelt..
Mitt enda råd är att du själv reflekterar över hur er relation var (innan chattandet), skriver ner i detalj vad du vill ha och behöver - hur du tänker dig framtiden själv eller med partnern.. Därefter pratar ni om detta och försöker hitta ett svar på era frågor..
Kanske ta hjälp av familjerådgivningen..?