• Anonym (??)

    Får era barn, 8-11 år dricka energidryck??

    Fler av mina vänner låter sina barn dricka energidrycker, red bull och liknande. Jag tycker inte det är okej, de är för små. Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Får era barn, 8-11 år dricka energidryck??
  • Majbarnen

    Nej, nej, nej!!!

    13-åringen köper ibland när inte vi är med, men jag tycker det är vansinne!

    Tycker det är galet även när vuxna som inte sportar på elitnivå dricker det...

  • Pyris

    Nej, det får dom inte göra.
    Jag ser ofta i affärerna hur små 7-8 åring köper energidrycker.

  • Anonym (??)
    Pyris skrev 2011-09-08 11:20:49 följande:
    Nej, det får dom inte göra.
    Jag ser ofta i affärerna hur små 7-8 åring köper energidrycker.
    Men det är ju 15-årsgräns på dem nu. Så säg till kassörskan om du ser dem sälja till såna små småttingar..
  • kurdistan
    Anonym (??) skrev 2011-09-08 11:22:56 följande:
    Men det är ju 15-årsgräns på dem nu. Så säg till kassörskan om du ser dem sälja till såna små småttingar..
    Det är ingen lag på det, upp till affären om de vill sälja eller ej.
  • Majbarnen
    Anonym (??) skrev 2011-09-08 11:22:56 följande:
    Men det är ju 15-årsgräns på dem nu. Så säg till kassörskan om du ser dem sälja till såna små småttingar..
    Mmm, inte många som kollar!
  • Pyris
    Anonym (??) skrev 2011-09-08 11:22:56 följande:
    Men det är ju 15-årsgräns på dem nu. Så säg till kassörskan om du ser dem sälja till såna små småttingar..
    Det är ju tyvärr affären som sätter gränsen där. Willys här har en gräns, men kollar aldrig leg ändå vad jag har förstått. Ica har ingen gräns.
  • impalan
    Pyris skrev 2011-09-08 11:25:59 följande:
    Det är ju tyvärr affären som sätter gränsen där. Willys här har en gräns, men kollar aldrig leg ändå vad jag har förstått. Ica har ingen gräns.
    Borde definitivt vara lag på det..
  • Pyris
    impalan skrev 2011-09-08 11:26:59 följande:
    Borde definitivt vara lag på det..
    Ja, faktiskt. Du får ju inte köpa Alvedon eller Nezeril om du är under 18 år, så borde vara lika med energidryckerna tycker jag.
  • kurdistan
    impalan skrev 2011-09-08 11:26:59 följande:
    Pyris skrev 2011-09-08 11:25:59 följande:
    Det är ju tyvärr affären som sätter gränsen där. Willys här har en gräns, men kollar aldrig leg ändå vad jag har förstått. Ica har ingen gräns.
    Borde definitivt vara lag på det..
    Pyris skrev 2011-09-08 11:28:05 följande:
    Ja, faktiskt. Du får ju inte köpa Alvedon eller Nezeril om du är under 18 år, så borde vara lika med energidryckerna tycker jag.
    Men då borde man ju inte få sälja coca cola heller, man kan ju inte ha lagar för precis vad som helst. Föräldrarna får väl ta tag i det där själva.
  • Vinxen

    I våran affär är det 18 år på energidryck. Och NEJ,mina bonusar på 7

Svar på tråden Får era barn, 8-11 år dricka energidryck??