• mickis65

BF Maj 2012

Hej!

Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...

Nån som vill följas åt?

Just nu känns allt så overkligt...

• Svar på tråden BF Maj 2012
  • mickis65

Hej!

Jo, mår rätt bra. Ömma bröst ibland och lite smått illamående ibland samt molvärk. Annars inget. Också svårt att ta in att vi faktiskt lyckats :) Ska på första UL 30/9 så hoppas det ser bra ut!

• mickis65

Vi har gått på Fertilitetscentrum i Stockholm. Jo, också jättenojig... har ju kämpat så länge för att lyckas men försöker tänka postivt!

• mickis65

Ja! Hoppas verkligen att det håller i sig... Sista dagarna har jag haft enorma humörsvängningar. Brukar lida av kraftig pms... precis så har jag känt men vad ska jag kalla det? är ju inte premenstruellt hoppas jag!

På torsdag ska jag träffa barnmorskan första gången. Ska försöka gå på Södra BB:s mödravård... känns jättekonstigt!

• mickis65

Kia78: Jag hade gärna också väntat men var tvungen att boka omgående om jag skulle få en plats på det stället jag ville till. Men känns jättekonstigt! Säger fortfarande till sambon, "om vi fortfarande är gravida när....":)

• mickis65

Till mig sa dom att en del väntar till efter första UL andra tar det före. Många mvc bokar in ett första besök vid v 6-7 för att gå igenom kostråd etc. Och ett andra för prover etc i v 8-9. Men är det inte "svårt att få plats" skulle jag nog ha väntat tills efter UL. Kommer ju dock att vara i v 9 då så hög tid att ha en kontakt med mvc för att hinna göra ett KUB om man vill det...

• mickis65

Eftersom man vet när befruktningen skedde så räknar man utifrån det. Exempelvis i mitt fall. Vi fick tillbaka ett embryo 19 augusti i naturlig cykel. Det var ett 2 dagar gammalt embryo, dvs befruktning "skedde " 17/8. Alltså v 2+1.  Räknar man då med 28 dagars cykel så ska jag räkna mensens första dag 14 dgr tidigare, dvs den 3:e augusti. (i praktiken var den 29:e juli). Skulle jag räkna från 29:e juli skulle det bli fel.

• mickis65

Aquarius2 Jag vill göra kub så ska ta blodprov 5 oktober för det. är splittrad i frågan för vet inte vad jag gör om det visar nåt. Kämpat så hårt för att bli gravid. Men bättre att veta tror jag. Är 35 år så. Hur tänker ni omkring det?

• mickis65

Här är det bra. Men mår väldigt illa och är uppsvullen. Även blivit väldigt hungrig sista veckan. Blir akut hungrig efter 2-3 timmar och måste då äta typ 2 knäckebrödsmackor... rädd att vikten ska sticka iväg men inget jag kan göra just nu

Har även klädproblem då jag inte kan ha gamla byxorna och för tidigt för mammabyxor... klarar inte att ha nåt som trycker på magen. Testat förlängningsgrejer men då ser jag så stor ut.. vill ju ännu inte säga nåt på jobbet... Går in i v 10 i morgon. I fredags såg vi vår bebis på VUL. Hjärtat var starkt och fostret var 18 mm :)

Läkaren sa att nu är missfallsrisken under 5%, skönt! I morgon ska vi till BM och boka in tid för KUB

• mickis65

Hallå! Tänkte höra hur det står till mer er alla? Snart maj... ibland känns det så nära och ibland som så långt kvar :)

• mickis65

Hej!

Med mig är det rätt ok. Är sjukskriven just nu men vill tillbaka till jobbet. För en månad sen, när vi bara var i v 24 fick jag kramper i magen, som mensvärk. Hade fått nekros i ett av mina myom. Myomnekros gör helvetiskt ont och kramperna gav samandragningar som påverkade livmodertappen. Blev inlagd och låg några dagar på förlossningen för observation (fullt på neontalavdelningen). Det var också en upplevelse. Nu är jag hemma och återhämtar mig fysiskt och psykiskt. Nekrosen finns kvar men just nu är det rätt lugnt och risken för tidig födsel är avblåst för närvarande men det var mkt läskigt

I övrigt är det bra. haft lite besvär över blygdbenet med foglossning, men i övrigt fortlöper det rätt bra. Magen växer och bebisen sparkar en massa därinne :)

Svar på tråden BF Maj 2012