BF Maj 2012
Hej!
Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...
Nån som vill följas åt?
Just nu känns allt så overkligt...
Hej!
Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...
Nån som vill följas åt?
Just nu känns allt så overkligt...
Grattis till plusset
Jag har också (äntligen) plussat. Gjorde först ett gravtest 6/9 men vågade inte riktigt tro på det, gjorde ett nytt test idag och nog var det fortfarande positivt! Det var vårt andra frysförsök efter IVF. BF är 14 maj om allt går som det ska.
Hur mår du?
Hej!
Jo, mår rätt bra. Ömma bröst ibland och lite smått illamående ibland samt molvärk. Annars inget. Också svårt att ta in att vi faktiskt lyckats :) Ska på första UL 30/9 så hoppas det ser bra ut!
Ok! spännande att ni fått datum för UL
Jag har samma symptom som du. Jag ska ringa till sjukhuset imorgon och lämna graviditetsbesked, får förhoppningsvis en tid för tidigt ultraljud då också.
Skulle gärna vilja att tiden gick lite fortare nu i början, tänk vilken lättnad om man får se att det ser bra ut på UL (såklart kan ju saker hända efter det men det skulle kännas som en milstolpe i alla fall).
Vi har haft ett missfall för några år sen, så jag är nog lite nojig därför.. Men jag försöker vara positiv och ta det lugnt
Vart gjorde ni IVF? vi gick till akademiska i Uppsala.
Vi har gått på Fertilitetscentrum i Stockholm. Jo, också jättenojig... har ju kämpat så länge för att lyckas men försöker tänka postivt!
Hoppar in i tråden. Plussade på RD 11 efter vår första FET med blastocyst. Har gått privat eftersom vi inte orkade vänta på att komma igång på Sahlgrenska, vilket vi skulle få göra i slutet av sommaren, och det var ju helt klart det bästa beslutet :)
Har fått tid för tidigt VUL den 5:e Oktober. BF 20:e Maj
& Grattis till era plus också, Mår precis som ni. Molvärk, supersvårt att sova inatt efter vi testade, låg bara och kände efter hela tiden. Lätt, illamående sedan BIM.
Men Vilka underbara känslor tjejer!!
Ja! Hoppas verkligen att det håller i sig... Sista dagarna har jag haft enorma humörsvängningar. Brukar lida av kraftig pms... precis så har jag känt men vad ska jag kalla det? är ju inte premenstruellt hoppas jag!
På torsdag ska jag träffa barnmorskan första gången. Ska försöka gå på Södra BB:s mödravård... känns jättekonstigt!
Kia78: Jag hade gärna också väntat men var tvungen att boka omgående om jag skulle få en plats på det stället jag ville till. Men känns jättekonstigt! Säger fortfarande till sambon, "om vi fortfarande är gravida när....":)
Kul att du också hittat hit Kia78:) Grattis till plusset!
Jag ringde till Akademiska idag och fick tid för ultraljud 5 oktober. Samma dag som dig Kia78. Ska bli så spännande!
Funderade idag över när man borde kontakta MVC, om man skull vänta till efter ultraljudet. Såg ditt inlägg Mickis 65 att du redan fått tid hos MVC. Jag tror jag ringer senare i veckan, vet inte riktigt när man går på första samtalet där jag bor..
Mina symptom hittils är ont i brösten. Känner lite mer illamående senaste 2 dagarna ungefär, det är inte bara inbillning nu tror jag:)