• Mamman76

BF Maj 2012

Hej!

Har äntligen plussat igen efter ha försökt över ett år, haft 1 mf och ett X nu i maj. Trots bara en äggledare kvar har ett ägg lyckats hitta rätt:)
    Bf 29e Maj 2012 om den får stannna.

Är idag i v 5+1 och är varm som ett element, phu..illamåendet kommer o går. Hur mår ni andra? Någon som haft mf/ma/x tidigare?

kramSolig

• Mamman76
    villsågärna38 skrev 2011-09-27 21:58:45 följande:
    Välkommen hit Vi har försökt i många år och fått fyra missfall, två jättetidiga och två lite senare (v.8 och 14). Har svårt att slappna av ordentligt men man får försöka ta en dag i sänder helt enkelt och hoppas att det går vägen. Vi har BF 27/5 så vi är nästan synkisar! Stora kramar
    TackSolig
    Ska bli spännande att följas åt!!!
  • Mamman76
    villsågärna38 skrev 2011-09-28 18:32:09 följande:
    Oj, vilken timing, mycket på en gång! Hoppas att du slipper må urkass på nytt jobb, låter jobbigt!! Har du testat lergigan? Det kan man få på recept, en del tycker det är bättre än postafen. Kram
    Aha! Kan man ta Lergigan fast man är gravid? Det ger jag ju mina patienter när de har ångestFlört
  • Mamman76
    villsågärna38 skrev 2011-09-28 20:57:03 följande:
    Ja jag fick det utskrivet sist jag var gravid men hann aldrig ta det då jag fick missfall. Hörde att det var ångestdämpande också, mysko att det även funkar på illamående. Var Lergigan Comp som jag fick som ska vara lite uppiggande också, har förstått att man annars kan bli väldigt trött. Du får ordinera dig själv isf
    haha..just snyggt med en sjuksköterska som står o knaprar ångestdämpande piller i medicinrummet..uppdrag granskning nästa!Skrattande

Idag har jag inte mått illa, utan tvärtom, ätit MASSOR!! Känner mig som en boll som håller på att spricka nu faktiskt. Men jag har en väldig mensvärk i livmodern, hoppas det är ett tecken på att ärtan växer!!!Solig
  • Mamman76

Hej!

Går in i v7 idagSkrattande

Fast jag mår skitdåligt..vill bara sova..och så mår jag rätt illa samtidigt som jag är sugen på nåt hela tiden. Magen har svullnat upp som en ballong!

Hur mår ni andra???

• Mamman76
    villsågärna38 skrev 2011-10-04 08:58:12 följande:
    En fråga - hur sover ni? Har ju precis gått in i 7e veckan och börjat få mkt mardrömmar. Vaknar på natten och har ibland svårt att somna om fastän jag är jättetrött. Vet inte om det är hormonerna eller om något är fel.... Har aldrig varit med om det tidigare då jag varit gravid. Kram
    Jag somnar tidigt varje kväll, men vaknar för att jag är kissnödig. Somnar jag inte om direkt börjar jag må illa......blä!
  • Mamman76
    villsågärna38 skrev 2011-10-05 20:43:23 följande:
    Jag vet. Usch! Har mått lite illa på natten ett par gånger jag med men har inte gått upp och kissat sen i lördags natt. Tycker det är lite oroväckande, vaknar bara av helt sjuka mardrömmar. Drömde att det föll bomber runt huset i natt, vaknade och trodde verkligen att det var kring. Superläskigt och jag som aldrig brukar drömma mardrömmar...
    Mardrömmar är ju ett klassiskt gravidsymtomSkrattande Fast inte så roligt förståsRynkar på näsan
Svar på tråden BF Maj 2012