• villsågärna38

BF Maj 2012

Acuarius: Skönt att du slipper spy iaf. Håller tummarna till vulet! Kram

Själv började jag blöda lite imorse och är skitskraj. Det är vanligt att blöda i början då man gör ÄD, vanligare än vid vanliga graviditeter men då vi har två lite senare MA i bagaget så är jag supernervös. Tar det lugnt idag, extra progesteron och vilar. Inte mkt mer att göra men ska försöka få till ett vul till veckan istället, klarar inte att vänta två veckor till om det ska hålla på såhär Kram

• villsågärna38
    K1978 skrev 2011-10-04 08:52:40 följande:
    villsågärna38: Stackare!!!!!! Kan du inte komman in på vul tidigare!? Vilken vecka är du i....Jag fick också en liten blödning idag Gråter ska på VUL imorgon men ringde och fick en tid i em.....har panik för att jag fick ryggskott i helgen, gick bara en halv dag första dagen på jobbet igår,  kunde inte gå upprätt plus att det gör fruktansvärt ont, skulle till kiropraktor nu på morgonen men avbokade såklart den......det gör iaf. Bara ont i ryggen och jag har mått illa hela helgen och även imorse.....vi hade sex igårkväll hur det nu gick till trots alla smärtor tänker att det kanske kunde påverkat.... 
    allt skulle ju bara vara bra nu Rynkar på näsan 
    Ja det är jättehemskt att blöda, speciellt då man har MA i bagaget. Jag har pratat med Huddinge och fått en tid för vul på torsdag, då är jag i v.6+3. Ingen vits att göra vul tidigare då man antagligen ändå inte kan se hjärtljud, det är väl även på gränsen på torsdag men hoppas att man kan se och om inte får de ta blodprover osv istället. Hoppas att det går bra för dig på vulet idag, ska hålla tummarna!!!! Kram
  • villsågärna38

En fråga - hur sover ni? Har ju precis gått in i 7e veckan och börjat få mkt mardrömmar. Vaknar på natten och har ibland svårt att somna om fastän jag är jättetrött. Vet inte om det är hormonerna eller om något är fel.... Har aldrig varit med om det tidigare då jag varit gravid. Kram

• villsågärna38
    K1978 skrev 2011-10-04 09:26:01 följande:
    villsågärna38: jag har googlat och lugnat mig lite dels kanske det kunde bero på samlag igårkväll plus att jag var jättehård i magen imorse då jag såg detta.....läste om flera som fått liten blödning i samb. med toabesök.....just nu kommer det inget iaf...det var lite lite rött och sedan direkt brunt och nu borta....

Hur är din blödning, kommer det hela tiden eller av och till ?

Kanske hör drömmarna ihop med din oro just nu över blödningar och tidigare MF....tycker jag drömmer mkt när jag är orolig lr har stress i kroppen...
    Ja men så kan det säkert vara. Va skönt att det inte kommer mer nu. Det är säkert ingen fara! Jag blödde under söndagen men inte mer sen dess så jag hoppas att det kan ha att göra med att vi hade sex på lördagen kanske? Hoppas så innerligt att det inte är något farligt iaf. Ja drömmarna kan säkert höra ihop med oron och med alla hormoner. Sover du hela natten utan att vakna?
  • villsågärna38
    K1978 skrev 2011-10-04 17:04:17 följande:
    pustar ut! Nu har vi varit iväg och fått se ett litet Hjärta :a ticka. Allt såg normalt ut ingen blödning någonstans så det var nog bara något litet kärl eller slemhinna som kom imorse i samb. med viss påfrestning då :S
    Har fått BF satt till den 19:e Maj.
    Har hunnit med besök hos kiropraktor också som behandlade mitt ryggskott och ordinerade promenad så det ska jag försöka mig på nu, stel, öm och illamående men med en stor lättnad i bröstet Glad
    Oh stort grattis!!! Fantastiskt med ett tickande Hjärta!!! Kram
  • villsågärna38

Imorgon ska vi på vul. V.6+3 vilket ju är väldigt tidigt men fick det då jag hade en liten blödning i söndags. Har börjat må illa men sover superdåligt på natten. Vaknar vid 04 av mardrömmar och sen har jag svårt att somna om, inte alls lika trött som förra veckan heller och kissar inte lika ofta så jag är supernervös att jag inte är gravid längre. Usch, vet att jag är neggo men kan inte låta bli, har så dåliga erfarenheter sen tidigare. Hoppas så att det inte är för tidigt med vul imorgon och att vi också ska få se ett litet hjärta! Håll tummarna!! Kram

• villsågärna38
    Mamman76 skrev 2011-10-05 20:04:05 följande:
    Jag somnar tidigt varje kväll, men vaknar för att jag är kissnödig. Somnar jag inte om direkt börjar jag må illa......blä!
    Jag vet. Usch! Har mått lite illa på natten ett par gånger jag med men har inte gått upp och kissat sen i lördags natt. Tycker det är lite oroväckande, vaknar bara av helt sjuka mardrömmar. Drömde att det föll bomber runt huset i natt, vaknade och trodde verkligen att det var kring. Superläskigt och jag som aldrig brukar drömma mardrömmar...
  • villsågärna38

Kia78: Jag hade gjort KUB eg bara för att få ett ultraljud till (vi har gjort det en gång tidigare men tyvärr visade sig bebisen ha dött några dagar tidigare då). Vi skulle aldrig kunna ta bort ett barn då vi kämpat så länge, om det inte skulle visa sig vara dödligt sjukt på något sätt, dvs du väljer ju själv hur du agerar om det skulle visa något och risken är ju liten då du är så ung. Men det är ju bara jag, du måste naturligtvis känna efter vad du vill Kram

Svar på tråden BF Maj 2012