• villsågärna38

BF Maj 2012

Hej!
    Jag har varit på supertidigt vul idag. Är på 6+3 och allt såg normalt ut, man kunde kanske ana ett hjärtljud men läkaren vågade inte lova, trodde att det var några dagar för tidigt. Nåväl, kan slappna av lite mer nu då man inte såg någon blödning (var ju därför jag bad om att få komma såhär tidigt). Nytt vul om drygt en vecka, då hoppas vi på ett litet Hjärta Kram

• villsågärna38
    K1978 skrev 2011-10-07 11:50:14 följande:
    Villsågärna38: Hoppas du kan slappna av, ingen blödning och det är precis i starten för hjärtljud! Håller tummarna för nästa vul. Ska grubbla lite till på KUB vi har ju lite tid på oss. Kram
    Tack! Det är en jobbig väntan just nu men bara att ta en dag i taget helt enkelt. Kram
  • villsågärna38
    johannaf skrev 2011-10-09 08:50:41 följande:
    Hej tjejer! Får jag också hoppa in här?! :)
    Vi har efter 2 ivfer och 2 fet äntligen blivit gravida!!! Var iväg på vul i v.7+5 och det
    visade sig att vi väntar Tvillingar! Nu är vi i v.9+3, hoppas hoppas att båda två vill stanna kvar i magen.
    Ska på vul imorgon och på fredag igen!

Håller tummarna för er alla!
    Välkommen hit och grattis till tvillingarna Kram
  • villsågärna38

Moii: Men det låter ju helt fruktansvärt!!! Hur kunde läkaren missa det? Det ska ju alltid vara två läkare som bekräftar ett missfall, var det alltså två läkare som missade fostret? Usch, tycker du ska anmäla sjukhuset!!! Stora kramar

• villsågärna38

Moii: Jag vet bara av egen erfarenhet. Jag har själv fått missfall, en gång började jag blöda lite och åkte till gynakuten för att kolla upp. Var i v 8 då och man såg inget hjärtljud. Detta var man på Danderyd tvungen att intyga av två läkare för att det skulle räknas som bekräftat. Både av en yngre läkare och sedan av bakjouren som var en läkare med många års erfarenhet, överläkare tror jag. Vi fick även MA i v.14 för några år sen. Detta upptäcktes av läkaren som gjorde vårt NUPP-ultraljud. Hon var oerhört erfaren och överläkare men förklarade ändå att ytterligare en läkare var tvungen att intyga att fostret var dött och att det alltid var deras rutin (även om man såg att det var alldeles för litet och inte hade några hjärtljud, magen hade vuxit men inte fostret). Det låter oerhört slarvigt det som hänt dig och jag tror att du bör anmäla det. Det är något som sjukhuset borde hantera som en sk Lex Maria tycker jag. Skandalöst att det kunde få ske. Vilken vecka var du i då läkaren felaktigt konstaterade att fostret hade dött? Kram

• villsågärna38
    K1978 skrev 2011-11-09 09:47:32 följande:

Hej tjejer, det är så här i tråden hur går det för er????? Några har fått tråkiga besked, ledsen för er skull :( men hur går det för er andra???ag!!!!!

Igår gjorde vi KUB-test slutgiltigt svar kommer inom en v. men på ultraljudet såg allt jättebra ut!

Tänk att för bara några veckor sedan såg liten ut som en räka. Nu var det en bebis vi fick se, iallafall enligt mig om än bara dryga 6 cm lång. Liten sparkade mot livmoderväggen, viftade med armarna, svalde och sög på tummen och vi såg  fem fina fingrar Hjärta helt underbart var det.

Någon mer som gör/gjort KUB ultraljud i vecka 13???

Jag var så nervös innan, även om jag fortfarande är dödstrött & lite halvt illamående. Magen börjar komma fram med, drog på mitt tajta träningslinne när jag skulle iväg till gymmet häromdagen men nu var det en kula som inte gick att dra in längre :D det får bli pösiga kläder nu.

& så ska jag byta jobb igen! Det känns som att bara vi blev gravida så går allt i livet lekande lätt. Nu har jag fått mitt drömjobb och det efter 5 veckor på nytt jobb, tacksamt nog kunde de släppa mig eftersom jag går på upplärning där jag är :)

Hej hej! Stort grattis till lyckat NUPP-ultraljud!!! Vi gör NUPP:en till veckan, går in i v.13 imorgon. Mår rätt ok sen några dagar tillbaka,inte lika trött och illamående längre. Hoppas också få se en liten sötnos i magen på torsdag. Kram
  • villsågärna38

Hej! Hur har det gått för er på era RUL? Vi gjorde ju NUPP för några veckor sen, gick jättebra. Risken var 1 på 20 000 och vårt RUL har vi om två veckor. Kramar

• villsågärna38

Oh va spännande och stort grattis till er att allt såg bra ut Aguarius och Kia!!!

Kia - Vilken liten filur som hade navelsträngen mellan benen också, ha, ha!!!

Vi har ju vårat RUL om 1,5 vecka och längtar. Tycker att jag känner vår lilla Bubbla emellanåt som ett litet fladder så jag hoppas så innerligt att den lilla fortfarande lever där inne och är frisk. Vad det blir för kön spelar ingen roll alls men vi har bestämt oss för att vi vill veta det. I Stockholm får man välja om man vill veta eller ej. Vi ska göra vårt RUL på 18+2 - vilken vecka var ni i då ni gjorde RUL:et?

Kram

• villsågärna38

Hej tjejer!

Oj, vad ni har det tufft en del av er!
    mickis65 - nekros och inlagd på sjukhus? Huga, va skönt att höra att du är hemma igen och att faran verkar vara över. Håller tummarna att det håller i sig nu framöver! Kram
    Aquarius - uj, va jobbigt med förkylning. Hoppas att det ger sig snart!! Kram
    K1978 - va tufft det låter med din foglossning. Inge vidare med sån värk, hoppas verkligen att det inte ska hålla på hela graviditeten! Har ni fått reda på könet nu? Kram

Här är allt bra, i v.27 nu och en sparkande bebbe i magen som växer precis som hon ska (ja det är en tjej ), likaså gör min mage även om jag själv inte gått upp mer än 4-5 kg. Inget illamående sen v.18/19 då det gav med sig och bara lite, lite känningar i fogarna så jag har det än så länge rätt lindrigt. En del sammandragningar till och från men inga som gör ont så det är bara magen som övar sig har vi förstått. Var på NOTCH-ultraljud förra veckan och kikade på blödflöden i navelsträngen, moderkaka, artärer i livmodern osv och allt såg toppen ut vilket känns jättebra! Går på gravidpilates vilket är toppen och sen planerar vi för profylax i mars och ett par kvällars föräldrakurs (via Mama Mia) nån gång under mars månad också. Inte riktigt bestämt oss för när än bara. Stora kramar till er alla!

• villsågärna38

Stort grattis K1978! Låter som en jobbig förlossning, förstår att det måste varit tufft men fantastiskt att hon nu är hos er! Vår princessa är också här nu Vattnet gick natten till den 4 maj och förlossningen kom igång av sig själv sen på förmiddagen och på kvällen efter nio timmars värkarbete föddes vår dotter. Allt gick jättebra även om hon kom fyra veckor för tidigt. Var fyra dagar på BB Stockholm och fick sen komma hem. Ammar och har även koppmatat henne var tredje timme för att hon är lite liten men börjat trappa ut det nu då hon börjat öka fint i vikt. Njuter av livet som föräldrar i vårsolen! Stora kramar till er alla

• villsågärna38
    Aquarius 02 skrev 2012-05-18 18:49:23 följande:
    Grattis till er K1978 och villsågärna38!!   Våran skatt är också här nu! Han föddes 11 maj Han kom 4 dagar innan BF. Det tog 26 timmar från att vattnet gick, och 14 timmar från att vi blev inskrivna på förlossningen.  Det gick bra, dock tog edan fel så jag blev tillfälligt förlamad från bröstkorgen och ner under drygt 2 timmar vilket var lite läskigt. Vi stannade 2 dagar på BB innan vi åkte hem. Så mysigt att bebisen är här nu 

Oh grattis, va roligt att även din skatt är här nu Låter lite scary med EDAn, påverkade det förloppet? Vad gör man om det händer? Själv fick jag köra utan EDA och med bara lustgas för när det väl kom igång för mig gick det jättesnabbt i början så EDA hanns helt enkelt inte med men det gick bra iaf. Hade lite tufft på slutet bara med krystvärkar i en timme utan bedövning men med en svanskota som var inåtriktad och som förhindrade för henne att komma ut. Så retligt men har ramlat på den några gånger så var nog därför. Vi tog sugklocka till slut och då kom hon ut på tre värkar. Mår du bra nu? Allt väl med lillen? Kram
Svar på tråden BF Maj 2012