• Sajjaa

Hur många faddrar har era(t) barn?

Ja, hur många faddrar har ert barn? Har ni fler barn kan ni ta "genomsnittet".
    Hur ser ni på det här med faddrar i allmänhet? alltså i hur man ska välja vilken/vilka och hur många?

Sambon har bara erfarenhet av att man har en och jag av att man har 2 ev. fler.
    Så nu vill jag se vad som verkar vanligast!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 15:15
    Kalla det gudföräldrar om ni vill. Det gör även jag. Fick bara för mej att begreppet fadder var vanligare förekommande. Men det hör inte hit.
    Att inte alternativet 0 finns är att för att jag bara är intresserad av hur det ser ut bland de som har faddrar/gudföräldrar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många faddrar har era(t) barn?
  • ninaelisabet

Alla våra tre har vars en fadder, fast vi säger gudförälder...

• tahira

Två. En av mina vänninor och en av min mans vänner. Tyvärr har jag inte så mycket kontakt med den vännen längre, så man kan säga att han har en "aktiv".

• huxflux

En gudmor, min syster, men ingen gudfar.

• WimZy

Sonen har en gudmor och det har dottern också.

• Jennie med ie

Två. Inga gudföräldrar eftersom han inte är döpt men två faddrar som sagt, en kvinna och en man som är goda viktiga förebilder i hans liv och som ställer upp för honom och för oss. När vi valde det kändes det som att de skulle fortsätta finnas i vårt liv en lång tid framöver, och hittills har de funnits här i 10 resp. 16 år (varav snart 7 med sonen).

• April barn

Sonen är inte döpt men på namnceremonin fick han ändå 2 faddrar som bar han och så, ska jag rösta två ändå?

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
Svar på tråden Hur många faddrar har era(t) barn?