• MammaJennii

Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?

Hej!

Jag har funderat på det, när man har fått barn så hinner man inte med saker att göra, ingen tid för sig själv m.m.

Tex att det finns hemkörning av mat från affären osv.

Vad tycker ni skulle underlätta eran vardag ni fick välja ?!

• Svar på tråden Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?
  • Gunnell

En hiss :) 

När vi arbetar båda två kommer vi förmodligen både ha städhjälp och "matkasse". 

• Buggis

Någon som städar och kanske matkasse. Körkort vore också bra, men det jobbar jag ju på så...

• Insanejane77
    En städerska nån gång i veckan hade varit guld! Så man bara behöver hålla efter lite lagom själv och inte ta ut sig på något som egentligen inte är så viktigt men som spelar stor roll ändå.
  • aud

+1 på kock, helt klart. Att komma på något att laga är en evig plåga. Maken skulle kunna tänka sig städhjälp, men jag tycker att det är obekvämt. Sådant sköter jag helst själv (nä okay, jag ser helst att maken städar höhöhö).

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • MammaJennii

VI har Linas matkasse :) Det kan jag rekomendera varmt. Bra mat och mycket grönsaker. DÅ kommer det hem en kasse med 5 maträtter för ca 4 personer, men (nästan) alla tillbehör samt recept. Så skönt att slippa tänka på vad man ska laga för mat varje dag :)

Blöjbil då vad tycker ni om det? :)  

• kmp

En städerska, absolut!!
    Jag skulle hellre vilja tillbringa tiden med min dotter, än att plocka och städa.

(och då är jag ändå ingen pedant...)

• lövet2

En som kom en gång i veckan och sorterade posten, gick i genom papper och fyllde i blanketter ...

• Dixie
    lövet2 skrev 2011-09-09 15:37:27 följande:
    En som kom en gång i veckan och sorterade posten, gick i genom papper och fyllde i blanketter ...
    oja - det hade jag också velat ha!
Svar på tråden Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?