• Deiude

Längd på semestern

Jag har en son, 4 år, från mitt tidigare äktenskap som tillbringar halva tiden hos mig och halva tiden med sin pappa. Jag har också idag är gift igen och har en dotter som är ett år gammal.

Jag har problem med att komma i överenskommelse med mitt ex på hur mycket tid jag får ta min son för en familjesemester.

Han har lagt i huvudet vad som är gränsen tid som jag får ta min son eftersom han säger att det inte är bra för honom att stanna för mycket tid utan att en av föräldrarna.

Finns det en regel om hur mycket tid jag kunde ta honom på semester? Vi talar inte månader så jag förstår inte hur ett par veckor kunde göra skada på honom när han är med sin mor, syster och styvfar.

• Svar på tråden Längd på semestern
  • Deiude

Det händer redan att han skulle stanna 2 veckor med mig eller sin pappa. Jag pratar en normal familj semester som kan ta lite längre tid. Han är van att följa med mig i 3 veckor semester. Min fråga är: är 4 veckor för en 5 år gammal för att vara med sin familj på semester ett problem? Finns det en allmän regel som du ger som råd till föräldrar??

Tack på förhand!

Svar på tråden Längd på semestern