• TereseA

Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?

Har trådlöst modem.Har stadsnät..så när modemet gick sönder köpte vi ett nytt Belkin trådlöst modem...så nu håller anslutningen hela tiden på att avbrytas..ibland funkar det att koppla ner och sedan koppla upp..men oftast får vi ta ut sladden för att sätta in igen,.Blir galen.Förra modemet hade vi inga som helst problem.

Kan någon hjälpa?..vad beror det på. kan man avinstallera och sedan installera om igen..kanske det hjälper.  

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?
  • TereseA
    Neblina skrev 2011-09-09 19:17:41 följande:
    Du kör alltså trådlöst?

Har trådlöst modem inkopplat via stadnät..ingen sladd till datorn..bara i modemet från väggen :)
    Akiim är mitt liv 071004
  • Neblina
    TereseA skrev 2011-09-09 21:14:10 följande:
    Har trådlöst modem inkopplat via stadnät..ingen sladd till datorn..bara i modemet från väggen :)
    Okej då hänger jag med.
    Då har du ett trådlöst nätverkskort i datorn, har du antenn bakom datorn som är inkopplad till kortet?
    I bland kan man nämligen vara tvungen att köpa en som har bättre räckvidd. Dom man brukar få med datorn är inte alltid de bästa.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • TereseA

Har inget inkopplad i datorn alls..inga sladdar.Har en laptop.Modemet är 3 m från datorn..har den alltid i vardagsrummet.Nätverkskabeln sitter i hallen..kopplad till stadsnätet..och andra änden i wireless modemet.. 

Akiim är mitt liv 071004
  • Neblina

Okej men då måste du ha en wireless antenn så du kan köra trådlöst mellan dator och modem, annars får man skit dålig styrka på internet. Att du ens kan få internet gör mig förvånad, jag skulle inte kunna köra wireless utan en wireless nätverksantenn som kan skicka mellan dator och modem..

• TereseA

Ok-menar du att du har wireless antenn mellan datorn och modem?..här har vi nätverkskabeln från väggen (stadsnät) till modem.....Betalar 199kr och upp till 10mbt..går så snabbt enligt bredbandskollen oxå.Tar 10-20 min ladda ner 1 film..:) Vi köpe modemet på elgiganten och förklarade hur vi har inkopplat..verkade inget konstigt enligt dem..dem sade inget i allafall., 

Akiim är mitt liv 071004
  • Neblina
    TereseA skrev 2011-09-10 12:39:00 följande:
    Ok-menar du att du har wireless antenn mellan datorn och modem?..här har vi nätverkskabeln från väggen (stadsnät) till modem.....Betalar 199kr och upp till 10mbt..går så snabbt enligt bredbandskollen oxå.Tar 10-20 min ladda ner 1 film..:) Vi köpe modemet på elgiganten och förklarade hur vi har inkopplat..verkade inget konstigt enligt dem..dem sade inget i allafall., 
     Ja alltså jag har ett modem som är kopplat med sladd till uttaget i väggen, mellan modem och dator kör jag trådlöst och för att datorns  trådlösa nätverkskort ska få kontakt med Modemet, måste jag ha en antenn kopplat till mitt trådlösa nätverkskort i datorn. har man inte antennen blir det skit svårt att få det trådlösa mellan modem och dator att fungera, för mig fungerar det inte alls..
  • TereseA
    Neblina skrev 2011-09-10 13:16:30 följande:
     Ja alltså jag har ett modem som är kopplat med sladd till uttaget i väggen, mellan modem och dator kör jag trådlöst och för att datorns  trådlösa nätverkskort ska få kontakt med Modemet, måste jag ha en antenn kopplat till mitt trådlösa nätverkskort i datorn. har man inte antennen blir det skit svårt att få det trådlösa mellan modem och dator att fungera, för mig fungerar det inte alls..

ok..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Neblina
    TereseA skrev 2011-09-10 13:22:25 följande:
    ok..
    finns billiga antenner på claes ohlssons för någon hundralapp, så är inte en dyr investering men gör stor skillnad .)
  • Kajee
    Neblina skrev 2011-09-10 09:46:37 följande:
    Okej men då måste du ha en wireless antenn så du kan köra trådlöst mellan dator och modem, annars får man skit dålig styrka på internet. Att du ens kan få internet gör mig förvånad, jag skulle inte kunna köra wireless utan en wireless nätverksantenn som kan skicka mellan dator och modem..
    Kan det kanske vara så att datorn kopplar upp sig på någon annans trådlösa och därför är räckvidden dålig eftersom du går via någon annan som egentligen har sin router längre bort? Kolla på uppkopplingarna och se vilketn anslutning du surfar på.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
Svar på tråden Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?