• TereseA

Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?

Har trådlöst modem.Har stadsnät..så när modemet gick sönder köpte vi ett nytt Belkin trådlöst modem...så nu håller anslutningen hela tiden på att avbrytas..ibland funkar det att koppla ner och sedan koppla upp..men oftast får vi ta ut sladden för att sätta in igen,.Blir galen.Förra modemet hade vi inga som helst problem.

Kan någon hjälpa?..vad beror det på. kan man avinstallera och sedan installera om igen..kanske det hjälper.  

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?
  • TereseA
    Neblina skrev 2011-09-09 19:17:41 följande:
    Du kör alltså trådlöst?

Har trådlöst modem inkopplat via stadnät..ingen sladd till datorn..bara i modemet från väggen :)
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Har inget inkopplad i datorn alls..inga sladdar.Har en laptop.Modemet är 3 m från datorn..har den alltid i vardagsrummet.Nätverkskabeln sitter i hallen..kopplad till stadsnätet..och andra änden i wireless modemet.. 

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Ok-menar du att du har wireless antenn mellan datorn och modem?..här har vi nätverkskabeln från väggen (stadsnät) till modem.....Betalar 199kr och upp till 10mbt..går så snabbt enligt bredbandskollen oxå.Tar 10-20 min ladda ner 1 film..:) Vi köpe modemet på elgiganten och förklarade hur vi har inkopplat..verkade inget konstigt enligt dem..dem sade inget i allafall., 

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Neblina skrev 2011-09-10 13:16:30 följande:
     Ja alltså jag har ett modem som är kopplat med sladd till uttaget i väggen, mellan modem och dator kör jag trådlöst och för att datorns  trådlösa nätverkskort ska få kontakt med Modemet, måste jag ha en antenn kopplat till mitt trådlösa nätverkskort i datorn. har man inte antennen blir det skit svårt att få det trådlösa mellan modem och dator att fungera, för mig fungerar det inte alls..

ok..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    EllanEriksson skrev 2011-09-10 13:44:49 följande:
    Vänta lite..
    Antenn till datorn? Kan inte vara en ny eller? Min bärbara från 2005 lär man ha det till...

Alltså.. Tre meter är inte mycket, kan sitta här hemma med fem meter och nästan sju meter mellan datorn och modemet.. Jag gissar på nät/modem-fel.. Att modemet inte tillåter nätet på rätt sätt...
    Om du har en rätt ny dator(iaf 2 år gammal) så ska det finnas inbyggd sändare...

Min dator är 1 år gammal nu..jag kan sitta i sovrummet oxå..är ca 10-12 m dit..

Förra modemet var inga som helst problem...är sedan nya modemet kopplades in..tror oxå är kopplingen mellan modem o datorn.  
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    jaghopparhögt skrev 2011-09-10 16:47:33 följande:
    Exakt hur yttrar sig problemet? Tappar du kontakten med modemet eller blir överföringen så svag att den inte fungerar?

På datorn där..på "stapeln" där uppkopplingen visas.Antingen blir det ett gult utropstecken..el blir stapeln grå.Styrkan är väl borta då,,annars är den vit. Så på modemet blinkar det rött men inte alltid.Ibland blir det bara utropstecken och se normalt ut på modemet.

Står på min modemkartong att räckvidden är upp till 300m..:)..  Undrar om det skulle funka. 
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Jag gjort antal grejer. har fixat med Hijack this, Anti-Malmware..och nåt boost diskfrag el vad det hette.Googlade lite.Hittade inget genom sökningarna... Så efter jag har skannat osv har problemet minskat rätt mycket.Även ett felmeddelande som hette rtl120.bpl el vad det hetter..har oxå försvunnit.

Tack för tipset om att kontakta supporten...ska jag absolut göra.:)  

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Internetanslutning avbryts ofta..hjälp?