Inlägg från: trasdocka |Visa alla inlägg
  • trasdocka

Varför vill man INTE ha barn?

Marionettdocka skrev 2011-09-10 23:47:33 följande:
    Jag tycker inte om
    bajs och kräk
    att bada eller klä på en annan människa
    att ha ansvar för en annan människas liv och aldrig kunna avsäga sig det eller slappna av helt
    om någon klänger på mig när jag inte vill
    skrik och gråt
    dumma frågor om självklara saker
    människor som kan tänkas göra min hund illa
    någon som pratar och pratar
    att leka med bilar, läsa sagor eller se på barnprogram
    att kunna bli störd när som helst
    att vara tvungen om någon om jag själv har influensa t.ex
    att vara tvungen att sätta någon i första rummet hela tiden
    någon som inte förstår enkla saker

Så vad skulle jag med barn till, det hade ju bara försämrat mitt liv och jag gillar inte barn.

Massa kärlek får jag redan, från hund och anhöriga. Min mening med mitt liv är en annan än din.
    Eftersom du inte har egna barn så förstår du inte det magnifika och stora i allt det du rabblar upp. Det må låta patetiskt eller klyschigt, men när du lägger till den obeskrivbara kärlek som man (normalt) känner för sitt barn så värderas dina punkter lite annorlunda. I alla fall för mig.

Jag är inte en särskilt barnkär person. Tycker oftast att andras barn är skitjobbiga, men jag älskar mitt eget mer än livet självt.

Vad känner du när din hund måste rastas när det regnar sidledes spik ute? Vad känner du när hunden spyr ner mattan i köket? Vad känner du när din hund är sjuk? Blir du störd då också, eftersom du själv inte kommer på första plats?
  • trasdocka
    Naoko skrev 2011-09-11 09:07:59 följande:
    Men för tusan, tror ni att barnlösa är korkade? Man behöver inte ha barn för att fatta att det är annorlunda med egna barn. 
    Talking to me?
  • trasdocka
    Naoko skrev 2011-09-11 09:12:27 följande:
    I allmänhet. Jag förstår inte behovet av alla "det där förstår du inte för att du inte har barn" om saker som liksom inte är raketforskning. 

Självklart är det inte raketforskning. Men vissa lägger ju argumenten på en nivå som om de ändå inte begriper.
  • trasdocka
    Naoko skrev 2011-09-11 09:23:28 följande:
    Men varför skulle man behöva argument för att inte vilja skaffa barn?
    De kanske helt enkelt inte vill bli så hjärntvättade att de börjar gilla de där sakerna. 

Ammen... jag springer inte runt och argumenterar med människor som jag av en eller annan anledning misstänker inte vill ha barn. Men i den här tråden svarade jag på ett inlägg där personen radade upp ett gäng argument, som t ex tycker inte om skrik eller tycker inte om bajs. Nä, vem fan gör det? Inte jag iallafall, men likväl tar jag det på köpet. När somliga barnlösa pratar om detta så känns det som om "barnet" är en liten robot som bara går omkring och är till besvär. Det blir en smula onyanserat.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?