Inlägg från: viktoria91 |Visa alla inlägg
  • viktoria91

Varför vill man INTE ha barn?

Jag vill inte ha barn då jag dels har problem med ryggen så vill inte genomlida en graviditet. Kroppen kan förstöras, det kostar en del pengar och tid. Dessutom uppfyller mina djur större kärlek då den verkligen är ovillkorslös.

• viktoria91
    Vippet skrev 2011-09-10 20:28:49 följande:
    Jag tror att en del av dom som inte vill ha barn är mogna, intellektuella människor som lever ett fullt liv och känner därför inte av tomhet som ett barn ska fylla. 

Vissa människor agerar impulsiv och låter känslor styra allt, medan andra fattar mogna genomtänkta beslut. Många människor som väljer att skaffa barn är tyvärr omogna och låtit deras barnlängtan styra utan att tänka noga igenom beslutet. Men många som väljer att avstå från att skaffa barn är mogna nog att tänka igenom beslutet och på så sätt inse att barn är kanske inte det rätta för just dom. 
    Word!
  • viktoria91
    Förtjust skrev 2011-09-11 12:36:46 följande:
    Endel så som min svägerska t.ex. verkar helt enkelt inte intresserade av barn. Hon verkar nöjd med sitt liv som det är och har andra intressen och en karriär att satsa på istället. Jag kan både förstå henne och samtidigt inte. Det jag har svårt att förstå är vad hon tänker göra när hon blir äldre. Kommer inte karriären och intressena bli tråkiga förr eller senare? Samma sak år in och år ut? Fast då kanske man hittar nya intressen och hobbies. Jag respekterar i alla fall hennes val och inser att min drift att skaffa barn är någon slags emotionell biologisk klocka som hon inte har. Hon tänker rent praktiskt och smart och jag kan inte tänka så runt att skaffa barn.
    Samma sak med barn. Tröttnar man inte att hålla på med det år ut och år in? Torka upp deras röra, väcka dem, få dem i säng, skälla på dem, uppfostra m.m. m.m.  Jag nöjer mig med mina djur som skänker mig otrolig mycket glädje, särskilt när jag ser deras framsteg.
  • viktoria91
    KristenTjej84 skrev 2011-09-11 12:49:54 följande:
    Jag kan bara komma fram till två anledningar, 1. De är inte mogna,Killar vill kanske inte lägga bort krog festandet samt fotbolls match tittandet med ölburkar med polarna och stanna hemma för att torka upp päronmos och byta bajs blöjor och stanna uppe nätterna med en skrikande unge. Tjejer kanske är rädda för förlossningen, gå upp för mycket i vikt under graviditeten eller att inte ha den fritiden de vill ha på grund av det stora ansvaret ett barn innebär. Eller så vill de inte heller sluta festa med polarna och resa jorden runt. Ett barn tar mycket upp av ens tid och ork. VIssa antar jag inte tycker det är värt besväret:P

2. Världen är så hemsk att de inte vill sätta ett eller flera barn till den här världen..( min morbror med sambo tycker så därför skaffade de bara ett barn).
    Dessa två anledningar har jag hört och uppfattat från de i min omgivning varför de inte skaffat barn.
    Stämmer säkert inte in på alla så jag menar inte generalisera.

Jag själv älskar barn och längtar efter att hitta någon att gifta mig med och skaffa barn med:) jag har en del kompisar som har barn och jag ser hur mycket barnen har förgyllt deras liv och ser barn som gåvor från Gud.

Mina djur är också gåvor från Gud. ;) Om jag nu hade trott på han/hon...
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?