Inlägg från: Anonym (lol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lol)

Varför vill man INTE ha barn?

En glad tjej skrev 2024-08-31 10:13:45 följande:
    Jag fick mina barn för 16 och 18 år sedan, då såg det helt annorlunda ut. Hade jag varit 20 år yngre idag och barnlös hade jag definitivt avstått barn. 
    Så valet att skaffa barn har enbart med hur det ser ut i världen att göra för dig? Vad var det som var så mycket bättre för 16 och 18 år sedan när du valde att skaffa dina barn då? Om man ser tillbaka i tiden så har det alltid funnits krig, svält, sjukdomar, miljökatastrofer etc 
  • Anonym (lol)
    En glad tjej skrev 2024-08-31 09:49:46 följande:
    Nu har jag barn men jag kan absolut förstå att folk väljer att inte skaffa barn! Kolla hur Sverige och världen ser ut, är det något man vill att ens barn ska växa upp i? Vi skaffar barn endast av egoistiska skäl och det finns många som väljer att avstå barn trots längtan just på grund av hur världen ser ut. 
    Läs på lite om världens historia så inser du ganska snart att det inte var så mycket bättre förr, snarare tvärtom med 2 världskrig, svält och fattigdom, sjukdomar och katastrofer runtom i världen. Sedan kan du uttala dig. 
  • Anonym (lol)
    USA111 skrev 2024-12-05 16:39:41 följande:

Jobbigt, dyrt och man kan bara åka på semester när barnet har lov från onödiga skolan och då är det extra dyrare. I usa kan man ha barn och vara ute och resa hela tiden. Ingen skolplikt och man slipper föda har surrogat mamma

Du låter verklighetsfrånvänd så bra för alla att du inte skaffar barn.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?