Smultron81 skrev 2011-09-11 21:24:51 följande:
Oki :) Har ni väntat länge på att få göra utredningen? Hur gammal är ditt barn? Min är 8 år och vi Har väntat i ett år. Men då Har vi flyttat emellan och fått vänta på nytt. Så ska bli skönt ätt äntligen få det gjort.
Nja, vi har gått hos BVC-psykologer och barnläkare innan så det har gått snabbt att komma in på NP. Min dotter är 4 år och hennes grundproblematik är svår migrän. Den här veckan har hon haft migrän 3 ggr.

Hon har mycket svårt för mycket synintryck och blir då trött eller går undan. Periodvis pratar hon inte så mycket med andra människor och drar sig undan, i andra perioder leker hon bra med andra barn och är pigg och glad.
Min 14-åriga son ska också utredas i höst, men vi vet inte än om det blir NP. Troligtvis blir det det har jag hört eftersom han hade jättebra på testerna som visar hans inlärningsförmåga.
Han klarade inte målen i något ämne förra terminen, trots att han är mer allmänbildad och smart än de flesta vuxna jag känner. Han kan inte fokusera länge nog att få ner saker på papper och tappar koncentrationen för mycket för att kunna lösa mattetal.
Skönt att få båda utredda nu, men det kommer nog att ta mycket på krafterna.
Har ni fått kontakt med Föräldrastödsenheten än?