NP-utredningar
Hej, får jag smyga mig in här?
Jag har en tjej på 14 som jag vill få utredd. Ska besriva henne lite kort.
Bryr sig inte omnågon pratar ellerpratar i telefon, vill hon något så är det nu, kan inte vänta
Finns inga nyanser, blir hon arg eller irriterad så exploderar det, stormar iväg och gärna gömmer sig
Kan aldrig se sin del i det som hänt
Leker med småsykon helt hysterisk sen smäller det bara till såvill hon inte mer eller blir arg på dem
Har svårt att förstå skillanden med ålder, vad hon kan göra med en på 4, 8 eller 10år
svåra problem med koncentrationen
kan inte sitta still, små rörelser, pillar med en penna, fipplar med tvdosan, snurrar fransarna på en filt etc
extremt dåligt arnbetsminne och dyslexi
ser inte orsak och verkan
faller som i trans framför tvn kan inte distansera sig är det minsta lilla ledsam sprutar tårarna
är superduktig att "arbeta" till exempel hjälpa till i ett fik på idrottstävling, tydliga uppgifter och finns att göra hela tiden då är hon oslagbar, men, om jag säger kan du hjälpa till att städa köket. Så en öppen fråga så säger hon ja men inget blir gjort. Hon kan ta diskmaskinen, men den fylls inte, bordet torkas inte etc.... då blir hon handfallen.
Inge vidare kompisrelationer aldrig någon som ringer och hon gör det inte heller
iniativlös
Fixar inte en förändring i planer. ex igår skulle hon på en sak, jag sa kvällen innan,om både jag och pappa ska på föräldramöte får du ta bussen hem annars blir du hämtad. Igår morse sa hennes pappa att du blir hämtad för jag stannar hemma. Hon blev då som tokig för mamma har sagt att jag SKA åka buss!
Listan kan göras hur lång som helst....
Jag känner att något inte stämmer, vad får ni förspontan reaktion?