Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej alla Bugaboo- fans!

Har precis kastat mig in i debatten kring VF- testet. Nu kunde jag inte vara tyst längre... Fram tills nu har jag bara läst olika trådar och inte gått in och chattat. Har samlat information om olika vagnar genom trådar här på FL och sedan själv varit ute och känt, klämt och provkört. Helt klart är Bugaboon för tillfället den bästa vagnen, iallafall utefter mina behov.

Har precis beställt en Cameleon via babytrader och väntar nu spänt på att få hem den!

Som ni märker bor jag i Norrland och här är det ingen som har en Bugaboo! Här möts man med mycket skepticism när man berättar att man ska köpa en sådan vagn. Men det stör inte mig... Norrlänningarna är eftertänksamma och analystiska, de måste få vänja sig!

• Norrlandsförälder

Fler norrlänningar som är stolta ägare av, eller funderar på att bli Bugaboo- ägare?

• Norrlandsförälder

Hej alla Bugaboo- lovers!

Det förvånar mig storligen att många när de diskuterar Bugaboon totalt snöar in på utgångspriset! Varför ser ingen helheten? Bugaboon är den mest eftertraktade vagnen på begagnad- marknaden! Det har jag erfarenhet av då jag försökte att köpa en BB begagnat först. De rök samma dag annonsen dök upp och priset för en välbehållen vagn gick på 6000:- eller mer! Det var för Frogen ska tilläggas! Cameleon kan man säkert få mer för! Har man då som jag köpte vagnen från nätet för ca 7700 kr tappar man inte mer än 1700:- !!!

Köper man en vagn för 3000:- tror jag man får svårt att sälja den och kanske inte mer än ett par hundralappar, låt säga 500:-. Då har man tappat 2500:-, en klart sämre affär!

För att inte tala om den framtida användningen. Vid två års ålder är de traditionella vagnarna för tunga och bökiga att köra så stora barn i. De flesta väljer att köpa en Sulky för ca 2000 - 4000:- lägger man till det på ca 6000:- så är man uppe i Bugaboons kostnad.

Ser man det på detta sätt så TJÄNAR man på att köpa en BB!!!!

(Kunde inte låta bli att påpeka detta på tråden där man fortfarande bemödar sig med att diskutera VF- testet i relation till Bugaboon...)

GO Bugaboo- lovers!!! GO!!!!

• Norrlandsförälder

Är det någon som har köpt Maxi-Cosi från Ebay? Är det original? Kan man lita på handlarna där? Det är väldigt bra priser även om man inkluderar leverans, funderar lite på att lägga ett bud...

• Norrlandsförälder

Tack för tipset! De säljer både Cabrio och Citi. Jag har sett att de ibland säljs för halva priset! Det beror lite på hur auktionerna går... Är sugen...

• Norrlandsförälder

Jag har beställt min från Tyskland på nätet, en Cameleon, går och väntar på den nu så än kan jag inte säga om det gått bra eller inte. Men har fått bekräftelse och allt från firman och än så länge har jag inget att klaga på. (Det har bara gått en vecka än, kan ta 2 - 4 veckor om de inte har den på lager enligt information på siten).

Eftersom jag inte bor i Stockholm utan i Norrland så spelar det ingen roll för mig var jag köper den, det är ändå en bit till återförsäljaren om man säger så... Men flera har vittnat på denna tråd om att det sällan är reklamationer på vagnarna och de tyska leverantörerna är bra på att hantera reklamationer, t ex. ping-pong siten. Man måste hur som helst registrera garantin på Bugaboos sida så att man får ett warranty-card.

Man tjänar dessuom 1300 kr på det, den kostar 789 euro inkl. frakt för en Gecko tar de 629 euro inkl. frakt. Ska man köpa tillbehör tjänar man ännu mer!

Fick tips på denna tråd om siten; www.babytrader.co.uk. eller www.babytrader.nl. De har fri frakt inom Europa på barnvagnar.

De som beställt därifrån som jag sett på denna tråd (2 st) har varit väldigt nöjda med snabb service och leverans. Den ena fick sin efter en vecka! Den andra efter fyra. Det står på siten att det kan variera beroende på om de har vagnen på lager eller inte.

Vad säger ni som handlat från Babytrader?

• Norrlandsförälder

Apropå mycket snö och problem att köra i kramsnö... Här i Norrland kör vi ungarna i pulka om det är mycket snö, eller bär dem i ryggsäck om de inte är alltför stora . Så Bugaboon kommer att fungera även här, där vi har mycket snö. Så BB är inte bara ett trendigt storstadsfenomen som många vill hävda.

Dessutom, även om vi är Norrlänningar så är vi precis lika kinkiga vid dåligt väder som sörlänningar om inte värre! Vi stannar helt enkelt inne!

Sen finns det ju faktiskt något som heter snöplogar även om de är sällsynta. På något sätt tror jag dock att vi får gatorna snabbare plogade än söderut vid snöoväder, av det skälet att vi är vana med mycket snö.

Så norrlänningar tveka inte inför köpet av en Bugaboo. Funktionellt slår den de flesta av vagnar!

• Norrlandsförälder

Snart tre: Jag har kollat ping-pong siten men det är något underligt med den. Trycker jag på Maxi Cosi så får jag bara upp Britax- Römer babyskydd... Märkligt ..

Har kollat andra leverantörer t ex. babytrader men med frakt blir det nästan lika dyrt som att köpa i Sverige så isåfall är det inte lönt...

De som finns på ebay säljs av återförsäljare typ kidsroom.de, och jag har sett att det går att få dem för 60 euro, men man måste kolla varje försäljare för sig för de har lite olika leveranspriser. Det kan bli en dyr affär om man inte kollar det först...

• Norrlandsförälder

1350:-, ett bra pris för att vara Sverige men det tillkommer 145 :- för frakt också. Då skiljer inget, kan jag lika gärna handla i affär...

På ebay kollar jag bara på barnaffärernas auktioner, samt vad de har för leveranskostnader..

• Norrlandsförälder

Stargirl: De har bra pris på Cabrio på Babytrader men det äts upp av frakten och blir slutligen ändå samma kostnad som att köpa den i affär i Sverige, så dessvärre är det inget alternativ...

Jag kollar auktionerna lite... har man tur att få den extremt billigt som jag sett i vissa fall för ca 600 kr, det blir 750 kr med frakt från den säljaren, så kanske det kan vara nåt...

Tänkte bara kolla om någon hade erfarenhet från köp på ebay från tyska handlare... Jag har kollat in deras betyg och de har höga omdömen allihop. Det jag är lite orolig för är om det är original...

Jag kollar också svenska begagnat-siter såsom Blocket och Tradera, än är det ingen panik... Har inte BF förrän i slutet på mars.

Jag får fundera lite på det...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III