Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

ellen Dellen: Det finns en tråd som diskutera testet där kan du läsa mer om detta www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6073117.html

I stora drag kan man konstatera att testet är utfört felaktigt. Man har lastat vagn över rekommenderad vikt samt använt den fjädring på däcken som ska används vid lätt vikt.

Det är ungefär som att testa hur länge en växellåda håller på en bil och sedan varje gång man startar och kör iväg med den så åker man på fyrans växel... Klart det inte håller särskilt länge..

Ännu värre, eftersom detta var ett inledande test så testade de inte vagnen på de andra 20 testmomenten och sedan dömer de ut den på alla moment och skriver dålig kvalitet trots att enbart ett moment är test!

Jag jobbar som testare och tycker inte att detta testet är speciellt seriöst... I artikeln framgår inte heller hur man testar vagnarna med vilken vikt eller på vilket sätt... Märkligt....

Jag är inte orolig för BB:s kvalitet. Det är så många som köpt vagnen världen över och den har funnits ett tag på marknaden. Om den var dålig och säkerheten låg skulle den aldrig blivit så populär! Det där styr marknaden självmant!

• Norrlandsförälder

*hihi* Det första min sambo sa när jag pratade om att de små hjulen kunde vara till problem i kramsnö så pratade han genast om att tillverka och komplettera med små skidor istället för de små hjulen. Han vart eld och lågor och tyckte de skulle bli kul att "uppfinna"

• Norrlandsförälder

Han kanske skulle ta patent! *skratt*

• Norrlandsförälder

Gott nytt år alla Bugaboo- lovers!

Här kommer det att bli Pommac som skumpa och jordgubbs- mosserande bubbeldricka! Lite alkoholfritt röd vin från bolaget kommer också att sitta fint till middagen!