Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

ellen Dellen: Det finns en tråd som diskutera testet där kan du läsa mer om detta www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6073117.html

I stora drag kan man konstatera att testet är utfört felaktigt. Man har lastat vagn över rekommenderad vikt samt använt den fjädring på däcken som ska används vid lätt vikt.

Det är ungefär som att testa hur länge en växellåda håller på en bil och sedan varje gång man startar och kör iväg med den så åker man på fyrans växel... Klart det inte håller särskilt länge..

Ännu värre, eftersom detta var ett inledande test så testade de inte vagnen på de andra 20 testmomenten och sedan dömer de ut den på alla moment och skriver dålig kvalitet trots att enbart ett moment är test!

Jag jobbar som testare och tycker inte att detta testet är speciellt seriöst... I artikeln framgår inte heller hur man testar vagnarna med vilken vikt eller på vilket sätt... Märkligt....

Jag är inte orolig för BB:s kvalitet. Det är så många som köpt vagnen världen över och den har funnits ett tag på marknaden. Om den var dålig och säkerheten låg skulle den aldrig blivit så populär! Det där styr marknaden självmant!

• Norrlandsförälder

*hihi* Det första min sambo sa när jag pratade om att de små hjulen kunde vara till problem i kramsnö så pratade han genast om att tillverka och komplettera med små skidor istället för de små hjulen. Han vart eld och lågor och tyckte de skulle bli kul att "uppfinna"

• Norrlandsförälder

Han kanske skulle ta patent! *skratt*

• Norrlandsförälder

Gott nytt år alla Bugaboo- lovers!

Här kommer det att bli Pommac som skumpa och jordgubbs- mosserande bubbeldricka! Lite alkoholfritt röd vin från bolaget kommer också att sitta fint till middagen!

Måste säga att det är underbart skönt att veta att man vaknar pigg och alert imorgon, samtidigt som man möter alla andra som är gröna i ansiktet och som inte orkar röra ett finger på hela dagen!

Saknar inte alkolholen ett dugg! Än så länge kanske man ska tillägga...

• Norrlandsförälder

82:an: Hur komplicerat är det att ta av och på små hjulen? Är det mycket bökigt att sätta tillbaks hjulen igen? Eller kan man ta hjulen med sig i varukorgen och sedan när man kommit fram till målet t ex. en shoppinggalleria, affär el. liknande sätta på dem för att sedan ta bort dem när man ska ut igen, tillbaks hem?

Hoppas ni förstår vad jag menar?

• Norrlandsförälder

Filippinan: Hälsa din mamma att det finns föräldrar i Norrland som har köpt vagnen och som inte bekymrar sig om snön. Blir det mycket kramsnö som eventuellt kan ställa till det tar man pulkan! Alla vagnar är jobbiga att dra i snöväder mer eller mindre! Med Bugaboon kan du variera så oändligt mycket, köra med stora hjulen fram, låsa de i bak eller helt ta bort de små hjulen. På traditionella vagnar kan man inte göra ngt alls, det är lika i köregenskaper oavsett väder... D vs. tunga och otympliga...

• Norrlandsförälder

Sittinsatsen på en Cameleon har jag hört är ganska stor och rymlig.. har inte fått min än så jag har lite svårt att svara men det kollade jag innan jag beställde vagnen.. vad säger ni andra BB- ägare?

• Norrlandsförälder

Det är skoj med lite ovanliga namn, men jag och min sambo är lite oense... Vi har inte tagit reda på kön innan, vill ha någonting spännande kvar tills slutet... Flicknamn är som sagts tidigare inte så svårt att enas om, det finns många som skulle funka men killnamn är värre. Min sambo vill absolut ha namnet OTTO!!! Efter hans farfar. Men det enda jag tänker på när jag hör det namnet är schassens hund i 91:an!

Jag tycker Dennis vore bättre, jag tycker det är så sött. En riktig busunge!

• Norrlandsförälder

Apropå latte-hållare som passar till Bugaboon. Såg på www.pippliotta.se, följande beskrivning på en mugghållare: "Stroll´r Hold´r - Mugg- burkhållare 129,00 kr

Praktisk mugg- eller burkhållare till promenaden. Passar de flesta barnvagnar.
    Lätt att fästa på chassit och passar såväl varma som kalla drycker. "

Någon som har testat om den funkar på en Bugaboo Cameleon? Lite dyr men vad gör man inte för att kunna ta med sig en mugg latte på promenaden...

• Norrlandsförälder

Ahaa... SYND! Jag som trodde jag hittat något bra... Ja då får man väl ge sig till tåls då...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III