Inlägg från: Lilla Sanna |Visa alla inlägg
  • Lilla Sanna

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Oj vilken kul tråd. Är helt ny här på familjeliv och hittade genast till denna låååååånga tråd. Vi är funderar också på en Bugaboo vagn. Den ser ju så praktisk ut.
    Ska ut och kika mer efter jul och eventuellt beställa en.

Var ska man köpa? Finns det ngt ställe där den är billigare eller bättre service? Vi var inne på Bonti i November för att titta. Sen var vi ute på babyland också men dom har inte Bugaboo. Kikade på "kopian" first wheel och den var ju INTE snygg...bläääää.

• Lilla Sanna

Filippinan: Ja visst är den stabil. Stabiliteten har inget egentligen att göra med antalet hjul ytan var tyngdpunkten är. På 3 hjulinga ligger tyngdpunkten långt bak vilket gör dem ganska lätta att tippa. Men Bugaboo har ju sin tyngdpunkt rakt över mitten (sambon förklarade detta för mig)

Vi är också i vagnköpar tankar här och har nästan bestämt oss för en Bugaboo. Har hört så mycket bra saker om den vagnen

• Lilla Sanna

Har någon en Lodger filt i sin Bugaboo vagn? Såg en bugaboo cameleon med en sådan i förra veckan. Det såg så mysigt ut
    Vi ska ut i slutet av januari och beställa en vagn. Troligtvis blir det grå bas med svart fleece till en början sen mot sommaren en ljusare färg. Vi får se om det blir en kille eller tjej. Rosa är ju givet om det är en tös. Annars blå eller grön

• Lilla Sanna

82:an: Ja du kan ju göra om den till en sådan kärra på två hjul. Dom visade oss i affären.

www.babyuniverse.com/product_images/pic/455/s28455-84072.jpg

typ så här.....fast kanske inget i normal väder utan mer i extremfall med myyyyycket snö eller sand. det såg så smidigt ut att göra det fast hon var väl oxå van. Hon hade en Bugaboo själv sa hon och var väldigt nöjd med sin.

Filippinan: Frog är en modell som utgått nu finns Cameleon och Gecko. Vet inte så mycket om vilken är bäst men för oss är det Cameleon som gäller för den har höj och sänkbart handtag. Sambon är lång och jag är kort så det måste vi ha.

• Lilla Sanna

Nu har vi bestämt oss för färg på vagnen....

Grå bas
    Svart top (min brro hejar på AIK och ska köpa den gula toppen till oss har han sagt )
    Skötväska
    Parasoll i grått
    Lodger bunker (färg ej bestämt)

Ska bli sååååå kul att beställa vagnen i slutet av månaden. Min pappa sa att han bjuder på halva vagnen dvs 5000. Det är ju en lättnad vi får se om mamma vill skjuta till resten. De är skilda så det ska tävlas lite nu när första barnbarnet kommer hahahhahahahhaha

• Lilla Sanna

Tummy: Vi har fått en bära barn sjal och en Ergo. Men eftersom bebin är kvar i magen har jag inte använt dem ännu. Min väninna är en riktig sjal tjej så det ska bli spännande

• Lilla Sanna

Vi skulle bara titta på vagnar.....HEM kom vi med en Bugaboo Cameleon som maken hämtade idag. De hade just det inne som vi ville ha. Var tvungen att montera den på stört *asg* den är sååååååå fiiiiiiiiin. 2,5 mån kvar till bebin gör entrè.
    Bilder finns i mitt galleri.

• Lilla Sanna

snart tre: Ja visst. Vi har en reätt stor garderob där min sambos instrument har stått *s* men nu har de åkt ut och vi har målat väggarna ljusgula och satt spottar i taket. Walliesarna ska upp snart och även skötbordet + en månelampa från IKEA. Tror det blir kanon

• Lilla Sanna

Snart tre: Ja den där måne lampan är så söt

• Lilla Sanna

Rubygirl: Samma är det för UJ vagnen. Min kompis har en sån och framhjulet bromsas inte på bussen så den svänger med.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III