Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
UNO2: Bra skrivet. Man trötnar ju på sånt där. Att dom orkar.....
UNO2: Bra skrivet. Man trötnar ju på sånt där. Att dom orkar.....
CarinaL: Min granne har en Bugaboo och hon har en namnskylt på sin vagn Det funkar bra.
Frida S: Ja våran garanti skulle börja gälla oficiellt från det datumet då vi hämtade vagnen men eftersom bf är 1:a april sa de på Barnbutiken att om det skulle vara några porblem just de sista månaderna på garantin så skulle det inte vara några problem.
uno2: Jag ser fram emot att köra min vagn snart Vila idioter det finns. Inte går jag och påpekar vad folk kör för bilar etc. En mamma på mitt jobb har ett babyskydd från 80 talet. Den är ju inte säker längre men inte påtalar jag det till henne även om dte är fakta att hon kanske bör köpa en ny. Aldrig i livet. Det är ju upp till var och en lixom.
Leify: Ja man kan byta hjul mellan vagnarna. Men eftersom det inte finns ngn risk med hjulen enligt alla test så ska dte ju inte behövas. Fast om du vill kan du ju byta dem.
Tummy: Vet inte exakt hur stor skillnaden är men tror att jag läst att det skiljer 8 cm (jag kan ha fel dock). Min bästa väninna har en Frog och hennes 1,5 åring sitter som en liten prins i sin Bugaboo Frog. Den röda froggen på Blocket är en som finns i denna tråd. Minns dock inte vem.
Angel80: Näe, priset är den samma överallt och även vad som ingår är även samma. Barnbutiken i sthlm verkar ha ngn kampanj för alla som köper en vagn av dem att man kan få rabatt på ett babyskydd när man köper vagn. Kika på www.barnbutiken.net
Jag mailade Bugaboo och var en "orolig förälder" Detta svar fick jag efter 5 minuter.
Hej Sanna
Tack för ditt mail. Som tur är behöver ni inte vara oroliga för erat vagnköp. Efter att vi fick höra om vagntestet i Vi föräldrar i december (samma test är köpt av andra tidningar) blev vi självklart alarmerade. Vi satte genast igång en undersökning om det fanns några säkerhetsbrister. Kvalitèn och säkerheten är vår första prioritering. Vi säljer vagnar bla i USA, Canada och Australien där säkerhets föreskrifterna skulle aldrig acceptera att det fanns en osäker barnprodukt på marknaden.
Bugaboo Cameleon har en justerbar fjädrig på de främre hjulen. Det som test labbet glömde eller struntade i var att justera fjädringen på hjulen efter vikten. Eftersom hjulen alltid kommer i leveransen med den mjukaste fjädringen så omjusterades inte detta och de lastade max vikt i en vagn som hade sina hjul inställda på max 8 kg vikt (den lägsta fjädringen klarar upp till 8 kg). Situationen i sig kan inte hända i verkliga livet för att du som användare av vagnen skulle känna direkt efter du placerat ett 17 kg tungt barn i vagnen med den lägsta fjädringen att det inte är korrekt. Oavsett om du visste vad som var fel eller ej skulle du reagera på känslan då framdelen av hjulen sjunker ner för mycket. Om du testar din vagn hemma så får du se hur jag menar. Så ett kilos övervikt eller 3 kg övervikt gör inte att vagnen kollapsar. Det är självklart. Men att lasta en produkt som har 8 kg som maxvikt (pga hjulens dåvarande inställning) och lasta den som de gjorde + omständigheterna som rådde ( -30 grader )är en extrem situation som inte kan göras om i verkligheten.
Vi har bett det officiella europeiska testlaboratoriet TüV i München, ett respekterat och oberoende institut, att testa Bugaboo Cameleon igen. Under 2004 har TüV redan testat vår vagn innan vi introducerade den på marknaden. Bugaboo Cameleon klarade testet på nytt under december 2005.
Vi är nu glada att kunna informera er att Bugaboo Cameleon på nytt klarade av testet med en oregelbunden yta. Bugaboo Cameleon klarade testet som utfördes av TüV och som uppfyller de internationella normerna (EN 1888:2003) helt och hållet.
Som ni vet är kvalitén på Bugaboo vagnar det som i första hand gäller för oss. Därför är vi glada att också det senaste, oberoende testet har påvisat att vår produkt är säker ? något som vi alltid haft fullt förtroende för eftersom vi aldrig haft några klagomål från våra kunder om detta speciella problem.
Så Sanna om du ser någon eller funderar själv på att köra din vagn med den mjukaste fjädringen med ditt barn som väger 17 kg i 30 minusgrader på ojämt + 5 kg i varukorgen på ojämt underlag så avråder jag starkt.
Om du har ytterligare frågor återkom gärna per e post eller telefon.
Ha en trevlig dag
Tummy: Vi var totalt fantasilösa när vi köpet våran *s* Det blev en Cameleon med grå bas och svart fleece. Men vi kommer att komplettera med en annan färg till våren. Men just då kunde vi inte komma överns om just färgen. Så det blev grå bas o svart topp. Den grå basen är lättast att kombinera med andra färger.
Jag vill definitivt ha orange fleece till sommaren eller rosa om det blir en flicka. Gult är snyggt, är det Stargirl som har så många olika färger. Kika i hennes galleri
En väninna har en sand färgad bas det är oxå supersnyggt med alla möjliga färger hon har iofs sand som topp färg men men
Milja: Hihihih jaha så bra då Jag har oxå övertalat en granne. Fats hon blev kär när hon kom o såg vagnen här hemma hos oss. Innan så var hon skeptisk. Hon är gravid i v 15 så hon ska åka o kika i butik snart.
Om det är ngn som vill byta sin Bugaboo mot en UJ så finns det nu e annons på Blocket om byte *s*
www.blocket.se/vi/7093604.htm