Inlägg från: Granarna |Visa alla inlägg
  • Granarna

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jag undrar lite om bäddmåttet i cameleon. Har läst att det är 77 cm, men undrar om det även är så irl... Min dotter är nu 70 cm, så jag funderar på att köpa en ny vagn så att hon får plats, och då spelar ju varje cm in...
    Hur långa barn har ni haft i sittdelen? Hur lång kan man vara i åkpåsen?

• Granarna

Ingen med en cam och ett måttband som kan mäta innermåttet åt mig?...
    Jag vill veta snarast, så att jag kan beställa en

• Granarna

Vad bra att den är så lång! Då får jag verkligen en anledning till att köpa en ny vagn

• Granarna

Jag undrar lite vad ni har i vagnarna, dvs om ni bäddar med lakan eller bara lägger på en filt ovanpå madrassen. De nya madrasserna ska väl vara lite special, så då kanske man inte ska bädda bort det med lakan...
    Är vagnen varm eller kan det vara bra med ett fårskinn i?

• Granarna

MorrMorr... Jag hade hoppats bli en lycklig cameleon-ägare idag, men leveransen kom inte idag. Så jag får vänta en låååång helg

Min dotter är 5,5 månad och vi insåg förra helgen att vi VÄGRAR ha kvar vår gamla vagn, som dessutom är för kort för vår 70 cm tjej... Den gamla vagnen är en blå-och-grön-rutig teutonia, 5 år gammal, som vi köpte begagnat. Första tiden gick vi och tyckte att den var helt perfekt, och alla som betalade massa pengar för sin vagn måste vara lite kocko. Men sen började vi ändra oss... Att gå runt med vagnen, framförallt på typ NK blev en pina!

Jag hade läst lite om bugaboo, och ju mer jag läste desto mer perfekt verkar den ju vara. Men vi tyckte först att man inte kunde byta när barnet var så gammalt. Så förra helgen var vi på en fest där vi träffade ett par föräldrar med en frog. Vi testade den, och dagen efter beställde vi en cam Så nu hoppas jag verkligen att jag får den på måndag så att vi slipper skämmas nå mer... Håll tummarna!!!

• Granarna

Lilla Sanna: Vi köpte vår vagn på barnbutiken. Jag ringde runt till alla affärer i måndags, och de sa att det skulle komma in grå idag eller på måndag. Bonti hade röda inne om jag ville ha den omgående, men då väntade jag hellre ett par dagar

• Granarna

82:an: Vi får väl tälta utanför butiken på måndag så att vi är där när de öppner
    Antar att de blir nedringda av väntande hormonstinna mammor...

• Granarna

82:an: Jag föreslår en brun skiphop med rosa kanter. Den var mycket snyggare irl tycker jag. Jag har själv en sån i modell dash och känner mig grymt nöjd! Min man tyckte att den kan även han ha utan att känna sig fjantig
    Den borde väl matcha det rosa i din cam lite lagom?..

• Granarna

Jag tycker att det är lite lustigt att test blir så olika i olika länder. När jag sökte på test så kom jag till en dansk sida, där Bugaboo Frog får riktigt bra betyg. Men de testar väl lite olika... och det här är ju frog och inte cameleon... www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/

Jag hittade den sidan då jag kollade in en Carena Easy, som fick uselt betyg i Råd&Rön, men ett bra betyg i Danmark. Eller så är det jag som inte förstår danska...

• Granarna

Nu håller jag på att montera min sprillans nya cameleon, äntligen! Jag blev dock lite fundersam då det står att liggdelen är för 9 kg eller 76 cm. Min dotter väger nog 9 kg nu, så då undrar jag om jag inte borde använda liggdelen... Någon med erfarnehet???

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III