Inlägg från: Fiffa5 |Visa alla inlägg
  • Fiffa5

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Håller på o funderar på detta med vilken vagn man ska välja. A L L A som har Bugaboo verkar så otroligt nöjda! Har fått höra massor positivt som tex låg vikt, smidig, vändbart styre, reglerbar stötdämpning mm mm.

Finns det verkligen INGA nackdelar?? Jag själv (liksom alla som inte själva har en BB) är skeptisk till de små hjulen. Jag bor inte i stan så det finns inga asfalterade vägar här utan bara grusstigar eller skoggstigar. Är BB en vagn för oss ändå tror ni??

• Fiffa5

Det börjar ju säljas en del begagnade Frogar nu, skiljer det mycket på frogen och Cameleonen?? (Har sett att många som säljer Frogen tänker köpa en Cameleon i stället, då är det kanske dumt att själv fundera på att köpa en begagnad Frog...)

• Fiffa5

Tack för era svar! Jag ska absolut åka o titta på vagnen, den verkar verkligen topen!!! TACK!!!

• Fiffa5

kom på en till fråga!

Höjden på styret på froggen? Jag är bara 158 cm lång så styret får inte vara för högt. Tror inte man kan justera styret på Frogen (bara på Cameleon tror jag?) ?

• Fiffa5

Vilken affär i Sthlm tycker ni är bäst om man vill kika närmare på en Cameleon??

• Fiffa5

Tack Stargirl o snart tre! Haven får det bli då! På lördag!!! *längtar*

Min sambo är överlycklig över Bugaboon. Nyss ville han ha en UJ men nu är det bara Bugaboon som gäller här

• Fiffa5

Vilka av Bugaboos tillbehör har ni köpt o vad har ni tyckt om dem?

Tex verkar inte många ha köpt skötväskan utan kör med en SkipHop i stället?

• Fiffa5

Tror ni svart suflett gör att vagnen blir som en bastu i sommarvärmen? (BF 20 juli-06)

• Fiffa5

Idag har jag varit på Haven i Sthlm o fått Camen visad av en urtrevlig kvinna!! Tänk att Camen hade SÅ många bra funktioner, det var jag inte riktigt beredd på!

Jag som väljer mellan en UJ och BB tycker att Camen är bättre bla därför att:

Den är ännu smidigare o nättare
    Man kan ha sittdelen vänd mot sig
    Man kan vippa över styret
    Stötdämpningen (heter det så?) på de främre hjulen går att anpassa efter barnets vikt
    När man inte använder liggdelen har man inte en hel liggdel att lägga undan utan bara lite tyg

Ja, fördelarna är många! Så jag tror att det blir en BB för oss!!! Himla svårt att välja färg bara!!!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III