• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • snysop

snart tre,
    Javisst! Och efter inköpet av den orange-fleecen så är jag nu kär i vagnen igen! Hade en liten rough period efter testet, men nu är det löv igen.

• katarina77

Var på stan idag. Det kryllar ju av Bugaboo Så kul att se. Sand/orange Röd/svart Blå/svart grå/sand sand/sand Cameleon flera Froggar ocg en grön och en svart Gecko. Så kul.... Det var två tjejer som hade varsin Cameleon med sand topp och ena hade snad bas och den adra hade grå bas. Kanske ngn härifrån hihihi..... Min kompis som var med var helt överraskad, hon bor i Linköping och har hittills sett två Bugaboo där hihi...

• isamamma

På spaning i Göteborg:

På min senaste runda på stan(inte så ofta nu pgr av foglossning) såg jag bara en enda på Kungshöjd, Gbg, grå/röd, samma färg som jag har köpt. Jag blev så glad så jag höll på att heja men det gör man ju inte....-)

Den enda andra vagnen som stack ut då bland alla gråa vanliga vagnar var en grön Stocke som faktiskt såg jättesnygg och chic ut.

Hur många BB-ägare i Gbg har vi här på listan?

• katarina77

isamamma: Har aldrig sett en Stokke på stan i sthlm. Verkar som att den inte är så poppis här faktiskt. Jag borde sett EN iaf.

• soffan1

Brukar inte heller se så många här i gbg, men snart är det vår och då blir det nog fler

• Blue Vapor

Hej hopp! Har varit på söder under eftermiddagen och MAJ GADD va med BBs!! Mest froggar, men även någon enstaka cam. Jag vill OCKSÅ ha min nu!

Har fortfarande inte fått min SkipHop från Kiwi, nu är det en vecka sedan jag beställde... iofs bara 5 kontorsdagar, men ändåååå... med min tur har den säkert fastnat hos tullgubbarna på Arlanda

• Blue Vapor

Katarina - nä, jag har sett EN enda Stokke i Sthlm nånsin! Plus att jag känner till en arbetskamrat till min mamma som har en och är iofs jättenöjd... men de verkar inte ha slagit här alls än.

• soffan1

Jag såg en turkos stokke på mitt lilla apotek Tror ni jag blev förvånad? Har även sett en i stan men den var också turkos så det var kanske samma tjej

• soffan1

Var på babyhörnan idag och tittade på grindar. Irriterande att de är så dyra, fast vi måste köpa det. Den absolut billigaste kostade 300 och det var BP`s egna.
    Passade på att titta på Teutonias nya (vet inte om det var fun lr den andra) Den var JÄTTETUNG! Lite lättare att köra eftersom den hade rörliga framhjul men kändes ändå inte smidig. Babytravel hade också gjort en kopia av BB men den fanns bara i den nya katalogen, inte heller den särskilt snygg.
    Om de nu ska göra att test på vagnar så får de väl testa 3-hjulingar för sig och vagnar av BB-typ för sig. För nu finns det ganska många olika och jag tror ju inte att kvalitèn på dom är bättre än på BB direkt. Jag får skriva TROR eftersom jag inte vet

• katarina77

Ble vapor: Näe Stokkes vagn lär inte slå tror jag. Pratade just med min väninna på msn o hon har sett EN limefärgad Stokke där hon bor i Upplands väsby.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III