Inlägg från: Helena75 |Visa alla inlägg
  • Helena75

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Snysop: Growinlife i Linköping har oxå Bugaboo och Baby Komfort i Kalmar Kanske ska dessa läggas till på listan

• Helena75

Qliana: ååååh vad spännande Det är ju så roligt att handla. SÅ skönt att stolen frå plats i bilen. Det underlättar ju massor

Ang GRACO adaptrarna så går det att beställa genom butiker här oxå. Det blir en special beställning dock eftersom de inte har den i sin order lista. Men min syster frågade förut och det var inga problem. Priset är den samma som för MAXI cosi adatrarna ingen extra frakt lr dylikt.

• Helena75

Sugaboo: För att det finns bilar som har för korta bälten för Maxi cosi.

• Helena75

Quibilini: Vi köpte en Scooter idag (läs min andra tråd "ångrar mitt vagnköp") På den samlades snön som snöbollar på hjulen och var tung som bly att köra även på plan mark.
    Det gick lättare med Bugaboon iaf fast blötsnö är besvärligt med alla vagnar som har en sådan kåpa över hjulen som Bugaboos små hjul har. Andra vaganr med sådana är hartan skater S där snön oxå samlas under själva kåpan (eller vad man ska kalla den) så det är inte själva hjulen som är problemet utan att snöns fastnar mellan kåpan och hjulet.

• Helena75

Sambon drar just nu Moa i vagnen i "strand positionen" på baksidan. Han ville testa....Hahhahaa det ser så roligt ut. Gud så bra det går. Ville bara berätta. Tanten o farbrodern tvärs över undrar vad vi köpt för kärra *s*

• Helena75

rhuss: Har du inte bälte på honom?? Hur kan man slänga sig hastigt åt sidan om man har bälte? Moa är 2,5 och väger 14 kg och sitter hur bra som helst i sin Cameleon.
    Min brors son som är 4 år sitter oxå bra i Cameleon vagnen han åker iofs inte vagn längre men vi testade och visst fick han plats. Under sufletten blev det trångt men den tog vi bort

Vi hade Moa en gång i Quinny Zappen utan bälte (i 10 sekunder) svish så älter vagn och barn. Men jag får skymma mig själv eftersom hon inte satt fast

• Helena75

rubygirl: Nej vi har aldrig haft såt problem men en väninna hade ena pluppen som var lite trög hon gick tillbaka och fick det åtgärdat.

• Helena75

Snossan: Ja djup blötsnö är en mardröm. Även med en 4 hjulig vagn blääääää..... Gick igår med våran nya Emmaljunga Scooter som jag INTE är nöjd med och det var lika svårt att gå som men Bugaboon....Fast så länge det är lite trampad snö eller inte blött så funkar det finemang

Vi har kommit fram till att dte inte är de små hjulen som är problemet utan att blötsnö fastnar mellan "kåpan" och hjulet. Om snön är kall så funkar det bra men den blöta tjocka snön fastnar.

• Helena75

Norrlandsförälder: Nej då det är med ett enkelt snäpp man plockar bort hjulen. Annars kan man göra om vagnen till en kärra på två hjul.

Så här gör man steg för steg....

Ha handtaget mot de stora hjulen

Snäpp av hjulen och lägg dom i varukorgen

Ta loss sätet

Sväng över handtaget så vagnen fälls ihop (utan att använda plupparna bara för över handtaget)

Sätt på sätet när chassit är på golvet. Justera till rätt sittläge.

Vips så har ni vagnen i strand/djup snö läge Kanske en dålig förklaring men det är så man gör iaf. Moa brukar säga åt oss att vi ska ta bort de små hjulen. Så här kan det låta hos oss inför en promenad.

Moa: mamma ta bort hulen (ta bort hjulen)
    Jag: Nej moa det ska vi inte göra du får sitta i vagnen vanligt
    Moa: Nej, moa vill sitta som i en kottkärra (Nej, moa vill sitta som i en skottkärra)
    Jag: Nej Moa nu gör vi inte så, pappa får göra så när ni går ut och leker.
    Moa: Ja pappa är mycket bättre, mamma inte bättre. Moa vill ta bort hulen hälv

Ja ni fattar hahhahhahaaaa....

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III