Inlägg från: Helena75 |Visa alla inlägg
  • Helena75

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Kentbabe:För min del får alla klaga bäst de vill *fniss* Jag älskar min Cameleon och vet att mina barn inte är i livsfara även om jag skulle köra vagnen i 30 minus grader på ojämt underlag i ett dygn med fel fjädring på framhjulen och om nu ett av hjulen skulle spricka.....då får jag reklamera det spruckna hjulet helt enkelt. Inte mer med det.
    Nu är mitt sista ord sagt om detta *asg*

• Helena75

Mmmmm....Bekräftade mina misstankar exakt.

• Helena75

Lovelyday: Fleecen är både vattentät och vidntät. Vi tycker den är kanon. I början var jag lite skeptisk men nu ölskar jag den

• Helena75

NU är våran Hugo här. Han kom 18:e januari (bf var 14 februari) trots att han var "tidig"så räknades han fullgången på BB o vi fick åka hem igår. Jag som kände på mig att jag var gravid tidigare än jag trodde...

Så snart blir det Bugaboo promnead med liggdeln på. fast inte idag *s* har ingen lust att ge mig ut i stormen.

• Helena75

Milja: De har testat paraplyvagnar bara. Det som är lite skumt är att alla har fått lika många plus ++++ eller +++. Så alla är lika bra. Vilket bra test va *s* man blir ju verkligen klokare *asg*

• Helena75

Snova: Vad stod det i DN vi får svenskan så kan inte läsa....

• Helena75

Vallis: Näe hjulen är inte sämre på Geckon men de saknar just funktionen att kunna ändra fjädring. Men Det är ju mest intressant när man köpar vagnen då bebin är nyfödd och sedan har den i 4 år framåt. Geckon har ju samma fjädring på hjulen hela tiden precis som Froggen hade. Det verkar helt OK oxå När vi hade Moa i Cammen så hade jag inte saknat bygeln alls men nu när Hugo ligger i liggdelen tycker jag att det är väldigt smidigt.

• Helena75

Snova: Kolla på sidan 88 där har Lilla Sanna fått ett mail från Svenska representatnen för Bugaboo.

• Helena75

Norrlandsförälder: Jag så tror jag med. Eller så byer de ut hjulen på den skandinaviska Cameleon. Alltså vagnar som ska säljas i Skandinavien får ett annat set med hjul. För min del spelar dte ärligt ingen roll.

• Helena75

Tummy: Men alla olika länder har ju olika säkerhets standard. Så i Finlad ex får inte Quinny Buzz säljas av säkerhets skäl. Men i Sverige är den säker.
    Så jag tror knappast att USA bryr sig om ett test gjord enligt "vår" standard för de har en egen standard. Precis som vi struntar i Finsk standard.
    På den amerikanska Bugaboon är det varnings lappar (som på alla deras gjrejer) på flera ställen för att de måste ha det. Typ bind inte vagnen bak på en bil å sånt hahhahaa....

Sen så är det ju så att det är ju en petitess det där med hjulen eftersom vagnen är av så bra kvalitet men om Bugaboo vill visa att de "bryr" sig om kunden i Skandinavien och vill anpassa vagnen till våran standard som iofs inte existerar så är det av Good will de gör det (ja o av försäljnings synpunkt oxå kanske) eftersom det finns inget standard att fylla i Sverige förutom EU standard som redan är passerad.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III