Inlägg från: Knirps |Visa alla inlägg
  • Knirps

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Den som har valet har också kvalet!

Ärligt talat tycker inte jag att det finns en Bugaboo-färgkombination som inte funkar. Man måste ta det som hjärtat slår mest för. I vårt fall alltså rött och grönt. Vi ångrar det inte en sekund!

• Knirps

Nej, men är det sant !?

Det hade jag inte en aning om. Jag tror du driver med mig. Visserligen mycket pengar, men en bra nödlösning om allt går snett. Har man alltid kunnat göra så?

• Knirps

Det där med smutsiga skor har jag också undrat över. Särskilt då när man använder åkpåsen. Eller är det kanske så att åkpåsen ändå bara rymmer små barn som inte lärt sig gå ännu?

• Knirps

Tack, snart tre! Jag har väl tur då som kommer ha en "ej gående" bebis genom hela första vintern. Det som hamnar på själva sittdelen är nog lättare att torka bort.

• Knirps

Är det någon här som har använt Bugaboos liggdel som sovplats åt bebisen även på natten?

Jag tycker den verkar så mysig att ligga i att jag funderar på att erbjuda vår dotter att sova där i början. Finns det någon nackdel med det, tro? Liggdelen är ju bra mycket mindre än spjälsängen vi kommer att ha, och då kanske bebisen trivs bättre i den. Dessutom kan ju vagnen stå i vårt sovrum medan spjälsängen kommer att stå i barnrummet.

Skulle själv gärna sova i en Bugaboo.

• Knirps

snart tre: Roligt att höra! Som resesäng är den ju faktiskt ideal den första tiden. Man behöver ju bara bädda med ett lakan och ett litet täcke, eller hur?

• Knirps

Var får man egentligen tag på ett lakan som passar madrassen? Säljs de där vagnen säljs, eller syr man dem själv? Det vore ju smart att ha ett med resår.

• Knirps

Vad härligt att kunna använda saker man själv haft som liten! Det är tillräckligt mycket annat som måste köpas nytt ju.

Jag har nu förresten köpt ett lås till Bugaboon. Det blev ett Safeman-lås som jag har blivit tipsad om i den här tråden. Mycket praktiskt! Jag har låst fast vagnen i vardagsrumsbordet och inväntar nu att min man ska komma hem och bli förvånad när han försöker ta sin dagliga tur med vagnen i lägenheten.

• Knirps

Sweetnose76: Wow, precis som jag menade alltså! Vad bäddade ni med då?

• Knirps

Jag kan absolut tänka mig att spjälsängen känns stor i början. Dessutom är vi ju så förtjusta i Bugaboon. Måste bara skaffa lakan och filt då, fast det behövs ju i vilket fall som helst. Har ju tyvärr inga lakan från när jag själv var liten.

• Knirps

När jag hittade den här tråden första gången sa det bara PANG!! direkt. Jag letade upp Bugaboos hemsida och visade maken när han kom hem. Han var lika förtjust i vagnen som jag, så då var det bestämt. De andra vagnarna hade inte en chans, eftersom de från första början fick jämföras med Camen.

Tummy: Jag håller med dem andra om att du/ni valt en mycket snygg färgkombination. Perfekt för en tjej!

• Knirps

Nu har jag förresten sytt lakan, filt och kudde till vagnen. Visste inte var jag skulle få tag på saker som passar vagnens mått, och så var jag sugen på att sy...

Tog ett kort ifall någon vill se.

• Knirps

Tack, snälla ni!!

Och det var inte ens svårt. Bara raksömmar liksom.

Min man är så gullig och säger att han skulle ha betalat minst en femtiolapp för ett sådant "Bugaboo-lakan" som jag sytt. Saknas bara en Bugabooetikett, säger han. Jag har sytt två lakan med en sammanlagt kostnad på cirka 40 kronor. Filten och kudden har han inte sett än. Ska bli spännande att höra vad han skulle betala för dem.

• Knirps

Vi har beställt ett rött parasoll till vår vagn. Jag är så nyfiken på hur det kommer att se ut. Det ska komma nu i slutet av månaden. Till en liten sommarspädis är vi ganska säkra på att det är en bra investering. Vi kommer ju att ha användning för det hela långa soliga (hoppas vi) sommaren.

Vad gäller transportväskan kan jag också bara säga att vi var oerhört imponerade när vi fick hem den. Den är otroligt stabil och lyxig. Längtar efter att få använda den.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III