Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
B.V: Vilken färg på vagn har du nu? Minns inte.
B.V: Vilken färg på vagn har du nu? Minns inte.
Marie H: Som sagt - Cabrion kan fungera på vissa Volvo-modeller, dock inte alla. Som du säger, man gör bäst i att kolla upp det innan man köper. På Babyland får man prova stolarna i bilen - bara att fråga. Det gjorde vi (sen köpte vi inte där, men det är en annan sak).
Blue Vapor: Googla grobags - jag vet att de finns på andra sidor till bättre priser (minns dock inte var).
B.V: I så fall tycker jag du ska slå till på en färgglad wrapper som kontrast om du ska köpa en. Finns det en röd? Skulle vara jättesnyggt till din vagn och väska.
Ok - här är andra sidor med grobags, om de är billigare vet jag dock inte:
www.zova.se
www.spacebabies.se
www.babyworld.co.uk
B.V: Låter som en kanonsnygg kombination. Men kolla om du kan beställa en wrapper billigare från någon tysk eller engelsk sida (inga tullar då). Du får surfa runt lite och se om du tjänar något på att beställa så.
Sugaboo: Syftar du på adaptrarna nu, eller? I så fall är det fel - de används för att sätta bilens babyskydd på BB och UJ: s vagnschassin. Tror de går till Quinnyvagnarna också, om jag inte minns fel.
Quiblini: Jag körde min Frog när det var snöstorm här i Sthlm för ett par veckor sedan och kunde precis som du konstatera att kramsnö inte är någon höjdare för de små hjulen. De stora är det däremot inga problem med. Och att köra vagnen genom mycket snö utan krameffekt fungerar bra - det märkte jag i går när jag tog den över vår stora innergård som var oplogad och hade runt 15 cm snö. Det gick som en dans med de små hjulen framåt och i olåst skick.
I dag har jag däremot inte varit ute med vagnen eftersom det ser ut som en stor snöcentrifug utanför mitt vardagsrumsfönster - har myst hemma istället. Det är säkert trögare pga kramsnön, men jag tröstar mig med att vagnen går utmärkt att köra i andra typer av snö och på is och att det sällan är snöstorm och kramsnö här - iaf inte särskilt länge. Och behöver jag då gå ut tar jag Gilbert i bärselen. Jag tycker vagnens andra funktioner uppväger det faktum att enstaka kramsnödagar ställer till det.
Quibilini: Håller med dig. Mys på ordentligt med boken.
Nyss hemkommen från vagntur i snöstorm och blötsnö. Fick iskockor mellan framhjulen och kåpan, vilket inte fungerade att köra så bra med. Det gick, men var jobbigt (fast vilken träning i armar och ben man får).
Men jag har redan från början vetat om att vagnen inte är perfekt att köra i snö, iaf inte kramsnö, så jag klgar inte. Alla andra snöunderlag har fungerat för mig. Jag tar till mitt bärsele om det är på samma sätt i morgon igen. Och dessutom vet jag att när det inte är snöstorm och kramsnö då är BB överlägsen alla andra. Man kan inte få allt!
Ciao tjejer