Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Sisu: Vi bytte i måndags till sittdelen och Gilbert sover jättebra i vagnen i fullt liggläge. Skulle han vantrivas kan jag lova att han skulle säga ifrån högljutt. Sittdelen är ergonomiskt utformad för att passa bebisens rygg till skillnad från andra sittvagnar. Det tycker jag är jättebra.

• snart tre

Jag vände också vagnen ute hos mina föräldrar och körde med de stora hjulen fram - det fungerade mkt bra när det var moddigt. Planerar precis som Uno (ser att du är tbk:s nu förresten) att skaffa en pulka till Gilbert. Hade tänkt en till nästa vinter som komplement till vagnen, men om det finns babypulkor (Uno, var har du fått tag i din?) så kanske man skulle slå till på en redan nu. Sitter Majken bra i den? Har du kompletterat med någon slags fäll i eller räcker det med en overall?

• snart tre

Optimal som vintervagn är det nog ingen här inne som sagt att BB är - däremot att den är tillräckligt bra att ha under vintern. Jag prioriterar att köra bekvämt under restan av året, när det inte finns snö skulle jag tycka att det var jobbigare att inte ha en lättviktare till vagn.

Rubygirl: Då kanske du såg mig - var i V-gallerian med min vagn. Eller kanske såg jag dig? Såg ett antal froggar och cammar där. Vad har du?

Soffan1, Uno m fl: tack för pulktips - kanske blir en sådan till Gilbert nu iaf.

• snart tre

Rubygirl: Nej, jag såg ingen grå-röd cam i v-gallerian idag, bara en grå/svart och en beige/beige samt ett antal froggar i div färger. Kanske ses vi en annan gång - brukar vara där ganska mkt. Ska hålla utkik efter en grå/röd cam med tillhörande rödhårig förare. Hm, har förresten sett en tjej med grå/röd cam där jag bor uppe på Alströmergatan vid ngr tillfällen - var det måhända du?

Jag tycker det kan vara lite meckigt att ta av bågen ibland - svårt att få av den om man inte lycks trycka in båda knapparna exakt lika mkt och samtidigt som man lossar bågen. Det går, men det brukar ta tid. Nu har jag inte bågen på alls.

• snart tre

Rubygirl: Ja, jag bara väntar på att någon BB-ägare ska dyka på mig och fråga om jag är Snart Tre. Skulle inte heller ta illa upp om någon frågade. Hörrni, vi kanske ska beställa sådana där registreringsskyltar alla BB-ägare på FL fast skriva dit vår FL-signatur istället för barnets namn...fniss! Skulle vara jättekul att se vilka man känner igen

• snart tre

Jag ingår redan i ett gäng tjejer härifrån FL som ses regelbundet, vi fikar och umgås. Ni ska se när vi ses alla med vagnarna samtidigt! Dessutom är vi flera som har BB:s. Riktigt skön syn där vi drar fram och det händer ofta att människor blir glada när vi kommer eller sitter på vårt stamfik med alla våra bebisar samtidigt. Det brukar särskilt vara män som ler och blir milda i blicken

• snart tre

Art of Living på Kungsholmen fram tills nu, men eftersom våra knottar växer med all världens fart har vi börjat ses hemma hos varandra istället där de kan löpa mer fritt.

• snart tre

Blue Vapor: Åh, vad jag känner igen mig i den där förväntan inför att få vagnen och den begynnande nervositeten inför förlossningen. Det kommer att gå jättebra ska du se Och he, he...det där med en plötslig badboll på magen. Min man höll på att smälla av när han var och arbetade under Almedalsveckan på Gotland i juli förra året. Då var jag i vecka 37 och hade redan lite mage även om den aldrig var jättestor. Men på en vecka hände det jättemycket och när han stod i hallen tappade han hakan av förvåning. Hade väntat mig lite mer pussar och kramar men fick hem jordens mest förvånade man i stället

• snart tre

Asra: Ha, ha, ha... där är en som tog saken i egna händer.

• snart tre

Snoopy1: en lattehållare till BB ska vara på ingång under våren - ännu inget besked dock

Tips till er som vill ha en presentation och demonstration av vagnen i Sthlm i lugn och ro. Skippa Bonti, Simpleworld och Barnbutiken och gå till Haven (Upplandsgatan invid Odenplan) där de är superduktiga på att demonstrera och ni slipper sjuttielva andra som ska köpa vagn samtidigt.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III