• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • isamamma

Liten i magen: Jag vet inte heller könet på bebisen ännu så jag valde grå bas med röd fleece. Anledningen var att jag ville ha en färgglad vagn som passar både flicka eller pojke, men en bas som passar med allla de andra färgerna och är lite smutsbeständig. Planen är att köpa en rosa fleece om det blir en flicka. Därför har jag även köpt åkpåsen i grått för att kunna kombinera med allt.

När jag tittat på olika kombinationer i affären så tycker jag även att helt sand-färgad är väldigt snyggt och ser exklusivt ut.

• Liten i magen

Snart tre: Ja jag har funderat på rött oxå. I min fråga längre upp så undrade jag om rött och sand blir för flickigt till en pojk. Vad tycks?
    Rosa till sand tycker jag är superfint men även om man inte vill falla in i stereotypen känns det inget kul om alla säger; Åh vilken söt tjej om man får en kille!

• Liten i magen

Isamamma: låter snyggt. Mörkgrå och rött blir sportigt inte alls tjejjigt! Tänker lite på samma sätt att jag vill ha åkpåsen i samma färg som bastyget så att den passar oavsett vilken fleece som sätts på. Kul att du tyckte sand/sand ser exklusivt ut. Kanske inte så dumt ändå..

• Stargirl

Liten i magen: Jag tycker sand/sand är supersnyggt. Sen så när ni vet könet kan ni ju köpa rosa, blått, grönt ja vad som helst. Rött o sand blir inte flickigt till en pojke alls men sand/sand är ändå snäpet vassare fast lite tråkigt iofs.

• RedTopaz

Frågar igen då...
    Hej tjejjer!
    Jag har ledsnat på min Bugabo ryggsäck, den är på tok för stor och tung nu när jag inte behöver ha med så mkt längre, vad finns det för mindre skötväskor som är snygga och funkar på bugboons smala styre?? (Vi har en knallröd frog)

• Piff och Puff

Jag har en beige Burberry skötväska. Den är jätte snygg tycker jag.

• Piff och Puff

uups, gick lite för snabbt där. Det kanske kan va nå´t, Blue Topaz??!!

• Stargirl

Blue Topas: Kanske dom där shanghai väsorna som "alla" köper nu? De är ju lite mindre.

• Liten i magen

Tack alla söta rara!

Måste sticka nu, kikar in lite senare och ser om fler förslag dykt upp. Tror det lutar åt sand/sand just nu... Eller sand/röd... eller... Nu velar jag igen...

Hej och tack!

• snart tre

Sorry - jag har inte orkat läsa alla inlägg bakåt. Nej, varför skulle sand/rött bli för flickigt? Min son har en knallröd vagn - tycker inte färger är könsuppdelade.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III