Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jag har BB:s egen påse (den som hör till Froggen). BB har en ny variant som säljs av deras återförsäljare och på vissa nätsidor, men den vet jag inte hur den är. Är supernöjd med min Frog-påse som passar perfekt och är gosig med fleece invändig.

• snart tre

De törs nog inget annat - konstigt att de inte tänkte så redan innan de gick ut med informationen. De måste ju ha försäljningsstatistik även över nätförsäljningen och var den kommer ifrån tycker man. Bra att de inte krånglar iaf

• snart tre

Knirps: Vi hade liggdelen till Froggen som resesäng under jul- och nyårshelgen och det gick alldeles strålande. Han sov som en stock.

• snart tre

Vi hade ett tunnt underlakan, som vi alltid har över madrassen, samt en vagnskudde och en filt.

• snart tre

Tror det finns i vanliga babybutiker, typ babyproffsen. Själv har jag ärvt mina egna fina samt min brors underlakan till både vagn och spjälsäng. Mjuka och mysiga.

• snart tre

Knirps: Ja, det var så roligt när min mamma kom springande med "min" babylåda. Allt kan man kanske inte använda (eller vill), men jag hittade en bunt superhärliga saker (lakan och påslakan min mormor sytt och broderat, coola retrokläder från 70-talet etc) som jag använt. Roligt med lite "vintage" utöver allt nytt som Gilbert fått. Blir som grädden på moset.

• snart tre

Ett tips om era små knottar trilskas med spjälisen i början: Vår son ville absolut inte sova i sin säng, inte ens på dagen. Det spelade ingen roll hur mkt vi bullade upp runt honom och fixade. Han hatade verkligen sin säng. Han var liten när han föddes och förlossningen var dramatisk så jag tror helt enkelt han tyckte det var lite stort och ensamt och inte kändes bekant. Han fick sova ganska mkt hos oss i början, men det kan ju bli ohållbart i längden så för att långsamt vänja honom vid spjälisen lät vi honom sova mellan oss i sängen med egen kudde, mjukishund, snuttefilt och eget täcke ett tag. Sen när vi testade spjälisen var det inga problem längre - han kände ju igen sina saker och man kunde se hur mysigt han tyckte det var att ligga där med dem.

• snart tre

Blue Vapor: Vi har köpt den formpressade kudden som är fuktavledande från Rätt Start (väldigt bra). Där kan stoppningen inte flytta på sig och den är platt och gjord för små knottars huvuden (rekommendationen nu är att man ska ha kudde i spjälsängen). Vi har också Rätt Starts babytäcke som är svalt men ändå gosigt. Vad gäller det där med att inte ha täcke till små bebisar pga PSD så handlar det inte om att inte ha något utan om vad man har. Det vill säga - inga abnormt tjocka duntäcken.

• snart tre

Blue Vapor: Rätt Start är ett märke (finns på Babyproffsen, Babyland, Barnens Hus etc...). Kolla in www.rattstart.se

Och ja, småttingarna ska bara sova på rygg.

• snart tre

Blue Vapor: Hm, det fanns visst inga kuddar och täcken på hemsidan. Glöm det!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III