Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Qubilini: Tyvärr har min sambo en ivrig påhejare till Otto, hans pappa! Men som tur är, är min mamma en bestämd kvinna som är stark motståndare! *skratt* Det kommer att sluta med familjegräl!
Qubilini: Tyvärr har min sambo en ivrig påhejare till Otto, hans pappa! Men som tur är, är min mamma en bestämd kvinna som är stark motståndare! *skratt* Det kommer att sluta med familjegräl!
Ni som ville veta vad den kostar på nätet. Jag har beställt min från Baybtrader.nl där kostar en Cameleon 789 euro. Med adaptrar till Maxi Cosi babyskydd + vagn betalade jag ca 8000:- för den, inklusive frakt. I Sverige hade samma varor kostat 9100:-
Rubygirl: Förstår att du är sur över den långa leveranstiden. Jag hade också tänkt att beställa därifrån en skipHop camo för 619.- och Lodger Bunkern för 670:-! De har ju överlägset de bästa priserna, men blir lite tveksam till hur pass seriös säljaren är när jag hör din historia... Meddela gärna hur det går för dig, så kan jag avgöra om det är ens lönt att beställa därifrån.. I och för sig har jag inte BF förrän 29 mars så jag har ju tid att vänta på leveransen..
Jag har inte fått vagnen ännu så det är lite spännande. Men flera här på tråden har vittnat om att det är en bra site att beställa från. En tjej fick sin vagn på en vecka! En annan efter fyra, och en tredje efter fem. Alla var mycket nöjda med leverantören. Det finns andra på tråden som har beställt från Ping-Pong ( se länk upptill vid trådstarten) och de har också varit nöjda.
Frakten är fri om man handlar vagn. Leveranstiden är omgående om de har vagnen på lager annars är det mellan 2- 4 veckor. För mig har det gått snart 1 1/2 vecka, så jag väntar spänt! De meddelar innan de skickar den står den på sidan. Alla kontaktuppgifter finns noterade på siten, man får ett rejält bekräftelsemejl från dem så det verkar seriöst.
Du behöver inte tulla för varor som köps inom EU, så det blir ingen extra kostnad!
Garantin registrerar du på Bugaboos hemsida för att få ett warranty nummer och den gäller i två år, precis som för alla andra vagnar.
Jag tror att bilden är tagen i en väldigt konstig, skev vinkel. De små framhjulen står högre än de bakre, så jag tror att gatan den står på lutar... Dumt av en säljare att lägga in en sån konstig bild...
Rubygirl: Ibland kan sambosarna vara till nytta!
Apropå lattehållare för Bugaboo.. Den här hittade jag på Kiwi Kid:
stores.kiwi-kid.com/Detail.bok
Universal cup-holder for any stroller or pram
Attaches with a strap that wraps around even some of the thickest handles (including the Bugaboo)
Available in Black only
Kostar 16$ (ca 122 kr enligt dagens dollar-kurs på Forex)
Obs! Har inte provat den själv....
Snart tre: Det hade varit en kanonläcker färgkombination!
Rubygirl: Tack för att du informerade! Det avgör saken! Det blir ingen beställning till Minibus för mig. Det verkar inte vara seriöst! Eftersom du betalade i förskott och på samma dag som beställningen borde du varit högt prioriterad i leveransen! Mycket märklig behandling!
Har lagt en beställning på kiwi-kid istället. Det blir dessutom billigare trots frakt. Passade på att beställa lattehållaren samtidigt så får vi se om det funkar. Det står att den ska fungera på Bugaboo! Jag kan rapportera till er alla hugade lattehållare- spekulanter sen om det funkar bra. Kiwi-kid verkar vara en kanon- sajt! Fick ett mejl om att de skickat iväg min order samma dag som jag lade den trots att jag gjorde det ganska sent på dagen typ kl 16...
För de som är intresserade kan jag också meddela att Maxi Cosi Citi som jag vann auktion på ebay har anlänt. Funkade klockrent! Kom efter en vecka! Det är 2006 års modell och kostade mig inklusive leverans ca 700:-. Vad jag förstår går de på ca 1195:- - 1295:- i butikerna här i Sverige. Fick även mejl igår från babytrader där jag beställt vagnen att jag kommer att få vagnen levererad i slutet på nästa vecka! Längtar!!! Det är sååå spännande!
Vad skönt att höra! Då stämmer de intryck jag själv fått! Härligt!
Soffan1: Skickade du ett mejl till dem och sa att de skulle skicka det som "gift" eller löste det sig? Jag glömde att nämna det i beställningen och de har redan skickat iväg den...