Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Tummy: Jaaaaaa vad bra! Mera shopping till folket!
Tummy: Jaaaaaa vad bra! Mera shopping till folket!
Det är inte bra att ha lite att göra på dagarna på jobbet... Mycket shopping blir det!
Hahaha, vilket ståhej du skapade Tummy med Shanghai- väskorna! Jag kommer, som jag tidigare sagt att bli en stolt ägare till en svart en! Den skickas idag skrev ägaren. Jag meddelade också att hon skulle skriva "Gift" på paketet så får man hoppas man klarar tullen... Sen betalade jag med PayPal det är smidigast + att man har en försäkring via dem om det skulle bli några problem med leveransen.
Tur att man bor i mitten av norrland, förhoppningsvis kommer jag att bli ganska ensam om både BB- vagn och Shanghai- väska!
Sen har jag SkipHop Duon också att variera med... Tur för sambon! Han skulle vägra att ha en svart kina-väska med broderade rosa blommor på när han är ute och går med bebben! Camon är han nöjd med!
Snysop: Även på ebay läggs shipping kostnaden på separat så det är inte säkert att den kostnad du vinner auktionen på är den slutliga. Fråga säljaren innan du lägger bud vad fraktkostnaden blir.
Det stod lite finstil på mom4life siten att kommer beställningen utanför USA så tillkommer fraktkostnad, men att du alltid kan ta tillbaka ordern om du inte godkänner frakten. För mig tillkom 10.50 $ så 5$ lät billigt! Hur som helst med väskans kostnad och frakt ca 19 $ blir inte kostnaden i svenska kronor för väskan inklusive frakt, enligt Forex kurs mer än ca 500:-.
Jag köpte min Cameleon från babytrader. nl. Jag har precis skickat iväg ett mejl till dem för att höra vad de säger att jag ska göra. Eftersom de är min återförsäljare så får de väl lösa situationen tillsammans med Bugaboo.
Det är helt tydligt på leveransadressen att den levererades till Sverige och eftersom det är en website som har internationella kunder och inte kan anses enbart vara en återförsäljare för Holland så bör detta lösas smidigt, tycker man...
Men det återstår väl att se. Enligt vad jag har hört har det aldrig varit problem med reklamationer eller annat för Bugaboo när man köpt via webben. Hoppas inte att det är något problem nu heller...
Snart tre: Superbra skrivet! Det där lär väl äntligen ta död på alla illvilliga kommentarer!
Någon borde sända Bugaboos informationsmejl till både Vi Föräldrar och DN och kräva att de publicerar det. Vem var det som hade haft kontakterna med dem? Skulle ni kunna sända in mejl till dem?
Är de opartiska så borde de publicera informationen. För är inte detta brev viktig information till allmänheten, ja då vet inte jag vad som är det!
Härligt att få tvåla till lite neggosar!
Förtroendet för Bugaboo har verkligen ökat! Att de skulle ta fram hjul som var anpassade för de skandinaviska förhållande fann jag högst troligt, men var tveksam till att vi som redan köpt en cam skulle få dem gratis. Men ibland är det skönt att ha fel!
Vad bra att de ändrade sig! En webbshop som säljer internationellt måste ju kunna ha samma regler och rutiner mot sina skandinaviska kunder som en återförsäljare i Sverige. Webbshopen har ju världen som målgrupp även om den fysiskt är förlagd till ett visst land. Det vore inte rättvist mot webb-kunderna att utesluta dem från att få hjulen...
Jag skrattar så jag kiknar! Självmordsbombare med Bugaboo- vagn! Hade han en Armani- kostym också på sig? Eller var det en hon som smälte fint in i en Chanel- dräkt? För personen i fråga kunde väl inte ha varit fattig med risiga kläder och nedsliten look? En Bugaboo- vagn är ju skit för den är ju SÅÅÅÅÅ dyr!
(För att förtydliga för att undvika eventuella oklarheter som alltid uppkommer på denna site, bör jag poängtera och varna för att jag i ovanstående text var IRONISK)