• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • bebisyra

Vår Cameleon har kommit nu!!! Men alltså.. vad gör man när den visst stått framme i butik som visningsex. i en veckas tid och man fått den till ett bra pris pga att sambon jobbat där i några kvällar?
    Det ska väl inte spela ngn roll eller? De får väl inte ställa ut en betalade kunds beställningsvara?! Blev lite pissed off måste jag säga... *mutter mutter*

• JagoTösen

Bebisyra: Hade jag besällt en helt ny vagn skulle jag vilja ha den i kartong. Nu har ju andra pillat på din dyrgrip. Precis som med nya bilar...plasten ska sitta kvar på sätena när man köper den. Jag hade varit

• Stargirl

bebisyra: Många butiker ser ingen skillnad på demo och lager ex. Det finns inga special priser om vagnen stått framme i ett par veckor. Har den stått där i flera månader så kan vissa tänka sig att sänka priset men oftast så ses vagnar som står framme som vilken ny vagn som helst.

• Stargirl

Jagotösen: Plasten har inte suttit kvar på min bil då jag hämtade den för ngn vecka sen. Så länge vagnen inte se använd ut eller rulalt ute hade jag inte brytt mig faktiskt.

• bebisyra

Jagotösen: mm.. känns lite såddär skoj.. faktiskt...

Stargirl: är det sant?! Verkar helskumt faktiskt.. varför i hela världen kan man då inte köpa de BB som står framme för då? För det är som sagt en beställningsvara. Förväntar mig att en helt ny vagn levereras till mig - HELT NY, dvs. att den inte stått framme i butiken. Skumt att de resonerar så tycker jag.

• Indiska

JagoTösen: Man kan beställa sitttyg till UJn, kostar 800:- om jag inte mins fel!

Jag skulle inte heller ha godkänt att jag fick ett visnings ex, vill ha min vagn uppackad framför ögonen! Men vet att de sänker 1000:- på sipleworld på visnings ex. köpte min UJ där och då hade de inte svart förutom i vidnings ex, men den ville inte jag ha!

Tycker att alla andra har ju övat på dennna vagn, nej, jag vill ha ny!

• JagoTösen

Indiska: Vart kan man köpa tyg för 800,-? vet du det? Ska man köpa sittdel och sufflett kostar det 1500,- på alla ställen jag frågat.

• bebisyra

Indiska: den har iof bara stått framme i en veckas tid... inget renodlat visningsex. med andra ord.. känns som dom ställde fram min bara för att det var en "ovanlig" färgkombination eller ngt.
    Och nu är den som sagt undanställd på lagret. *skönt* Men istället har dom lastat den full med våra andra beställningsvaror... *grrr* och jag som blev knäppt på näsan av försäljaren då denna poängterade att "en vagn minsann inte var ngn släpkärra utan ett hjälpmedel" hmm.. skit.

Köpte den här i Jkpg

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III