Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

ict: jag tycker det är enkelt att få upp bb på bussarna iaf - tåg vet jag inte.

nu har jag också kört med de stora hjulen framåt - gick bra, fast idag är det kallare och ingen blötsnö utan packad snö på gatorna och då fungerade det bäst att köra som vanligt. får köra med de stora hjulen framåt nästa gång det är mkt tung blötsnö ute.

sorry för alla små bokstäver - sitter och ammar och kör just nu pekfingermetoden när jag skriver

• snart tre

Gott Nytt År till alla i BB-tråden. Hoppas ni får det jättemysigt i kväll. Nu åker vi till Trosa för att fira nyår med en massa vänner

Åh, i kväll ska jag minsann dricka champagne

• snart tre

God fortsättning till er alla - hoppas ni hade det mysigt i går. Nu har jag använt BB:s ligginsats som resesäng både under julen och så i natt eftersom vi sov över hos de vi var på nyårsfest hos. Det fungerar kanon att bara haka av Froggens liggdel och ställa på golvet. Gilbert sussade sött i den.

Idag ska vi byta över till sittdelen (om vi orkar vill säga - kom i säng fyra i morse och sitter nu och kollar in Ivanhoe på tv och småjäser i soffan). Ska bli kul att se vad Gilbert säger om hans "nya" vagn.

• snart tre

Katarina77: Gilbert är exakt 4,5 månad och hade det inte varit för helgerna hade vi bytt strax innan jul. Har varit skönt att ha liggdelen som resesäng när vi varit borta. När G inte sover i vagnen vill han titta ut så jag får fälla ner sufletten - så det blir perfekt att byta nu.

• snart tre

ICT: Det är en båge som man ska lyfta vagnen i - den går att ta bort med ett enkelt klick. Allt om vagnen och finesserna står det om på BB:s hemsida - eller kolla in www.bonti.se. Men det bästa du kan göra, om du kan, är att åka till någon av butikerna som säljer vagnen och få en demonstration.

• snart tre

ICT: Nej, Geckon är enklare och har bl a inte bågen. Har själv en BB Frog, som har båge, och den är superbra att kunna lyfta ligg- och sittinsatsen med. Den fungerar också som skydd för knotten när den sitter rätt upp i sittdelen.

• snart tre

Nu finns det en sandfärgad Frog till salu här på Köp & Sälj på FL. Någon här som säljer sin?

• snart tre

Nu har vi bytt från ligg- till sittdelen. Gilbert fick provsitta vagnen och kostade på sig ett jätteskratt när vi lade ner honom - han verkar gilla det. Ska ta ut och köra honom i den morgon.

• snart tre

Håller med om liggdelen - Gilbert har haft den som resesäng när vi varit borta. Nu senaste ver jul och nyår - han har sovit som en prins i den. Men nu är det över - idag ska jag ta honom på hans första tur i vagnen med sittdelen på. I går när vi bytt kändes det plötsligt som jag fått en helt ny vagn igen.

• snart tre

Filippinan: Adaptrarna är bland det bästa vi har - är helt suveränt att kunna lyfta över en sovande bebis i babyskyddet och sätta på vagnschassit om man t ex ska handla mat eller gå in en affär. Vi har använt våra jättemycket.

Om BB:s skötväska - Nu har inte jag den nya modellen utan ryggsäcken och jag är så nöjd med den. Praktisk, rymlig utan att ta för stor plats, det finns två värmeisolerande nappflaskefack där man kan ha ersättning eller välling i, en massa bra fack både inuti och utanpå och det bästa av allt - den hänger inte och dinglar och är i vägen på vagnen. Den är dessutom supersmidig att bära på ryggen om man behöver - är inte som vanliga ryggsäckar utan har en bättre upphängningsanordning. Jag är som sagt kanonnöjd, men det är säkert olika hur man tycker. Vi bor tre trappor upp utan hiss och att då slippa ha en hängande, slängande väska när man ska kånka en bebis också är guld värt. Dessutom äter Gilbert ersättning ibland och då är väskan kanon att ha med facken för nappflaskor.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III