Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Ang testet så måste jag också säga, att ett överbelastning på 20% faktiskt är jättemycket när man tänker efter!

• Blue Vapor

Ursäkta mitt ordval kentbabe, men vad är det du inte fattar? Cameleonen ANVÄNDS inte som andra vagnar! Pga av att den har vissa funktioner som rör själva användningssättet. Man måste ställa in FJÄDRINGEN efter vikt, och man KAN INTE/SKA INTE köra vagnen med de små hjulen i framvänt och låst läge. Att det ska vara så svårt att förstå att man inte kör den vagnen bara rätt av utan att följa bruksanvisningen?? Den har ett GÄNG olika körsätt för olika tillfällen.

Och säg tycker du då inte att det konstigt att detta ALDRIG har hänt IRL? Och heller inte i det riktiga EU-testet? En endaste gång?

Förlåt mig, men jag tror jag blir galen av detta tjafs.

• Blue Vapor

Kentbabe - va? Jag blir bara ledsen på att folk inte lyssnar

Det är ju inte Bugaboos eget testcenter som gör EU-standardtester inför frisläppning på marknaden. (eller jag missförstod nog hur du menade...) Och något mer än 2,5 dygn tror jag nog att de flesta Cam:ar har rullat fram hittills, sedan i slutet på sommaren då den kom ut på marknaden.

Att dina framhjul på frogen är slitna har väl inget med _upphängningen_ på cam:en att göra?

Sen är det väl EN sak om man utför själva TESTET på samma sätt som i alla såna uthållighetstest, men då ska man väl åtminstone KÖRA vagnen på det sätt som är riktigt?

Jag har lyft blicken och försöker TA REDA PÅ fakta. Jag har självklart ingen lust att köpa en dyr vagn av dålig kvalitet. Men hittills så pekar faktiskt allt på att detta test inte stämmer.

Jag är ärligt talat ledsen att jag uttryckte mig hetsigt, jo det var min mening, men inte att börja bråka. Tycker bara det är skitjobbigt att hela tiden känna mig påhoppad.

• Blue Vapor

Ja, jag inväntar ivrigt svar från testbeställaren, se ovan. Drog hela grejjen för sambon nyss då vi var iväg och åt, och han blev väldigt förvånad över att hon på SP vidarebefordrat mina frågor till BESTÄLLAREN av testet. Han är journalist och har en del erfarenhet av förhållandet testutförande/beställare.

Han blev också helt paff över att folk beter sig som de gör mot BB-ägare, men sa också till mig att om jag tog åt mig av sånt skitsnack sen då vi har vagnen, ja då SÄLJER han den Jag vet inte vilket problem det skulle lösa, men jaja... *fniss*

Går hjulet sönder får vi väl ta och reklamera det då! Precis som alla andra vagnsägare får reklamera delar på sina vagnar titt som tätt. Inget mer med det.

• Blue Vapor

LiamBam - hehe...... ja, jag har fått flera dryga kommentarer IRL redan, och jag har bara BESTÄLLT vagnen.....

• Blue Vapor

Granarna - jag TROR att snysop har bilder! Och bygeln behövs väl inte, vad jag vet. Ja, ut du med din livsfarliga vagn - att du inte TÄNKER på ditt barns bästa, flicka lilla!?

• Blue Vapor

Enligt DN så gjordes i alla fall alla hanteringstest i -30 grader, jag har skrivit till SP och frågat huruvida även rullbandstestet gjordes i denna kyla. Jag tror inte att "tomtarna" har haft en aning om hur vagnen skulle handhas, och att det är därför hon på SP vidarebefordrat mina frågor till BESTÄLLAREN av deras test....

• Blue Vapor

Jag kollade lite noggrannare i DN, och det är lite luddigt, men jag tror att det står att de testat HANDTAGEN i -30 grader. Fråga mig inte varför de kom fram till att det var viktigt... jaja, jag hade antagligen delvis fel i alla fall!

• Blue Vapor

Bra med svar för vår del, men äsch, det är ju ingen som helst idé att lägga det i nån tråd här på fl... Det hör jag redan nu, vad som komma skulle: "men HAHA, huuur kan ni vara så blåögda att ni tror på info från BB själva??" Så har det ju varit varenda gång hittills. Det blir ju bara värre, verkar det som. Folk klarar ju bara av att hantera info från Emmaljunga här...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III