Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Mamma Rosa: Det går också att "snörpa" ihop åkpåsen med dragskosnören så den blir mindre där uppe.
Mamma Rosa: Det går också att "snörpa" ihop åkpåsen med dragskosnören så den blir mindre där uppe.
Mamma Rosa: Ja, gör det och be personalen visa hur den ska sitta i vagnen. Vet inte var du bor men om du bor i Sthlm gå till någon av de större återförsäljarna (bonti, simpleworld eller barnbutiken) där de säljer både BB:s åkpåse, OTH:s och en del andra så kan du jämföra. Simpleworld har dessutom sin egen variant samt Bunkern.
Quibilini: Jag har haft åkpåsen i vagnen ända sedan hösten blev riktigt kall men varierat vad Gilbert haft på sig. Innan kylan slog till och det fortfarande var ganska mng plusgrader blev det långärmad body, byxor, någon form av tröja/munkjacka, mössa, vantar samt tjocka sockor och fleecetossor över det och sen ner i åkpåsen som är fleecefodrad. Hade jag haft fleeceoverall då hade han fått värmeslag. Nu när det är kallare kör jag både med overall och åkpåse förutom de kläder han har under. Då kör jag med långärmad body, mjuka leggings typ de randiga från POP och sockor samt tossor över. Det fungerar jättebra - han är precis lagom varm. Men det beror så klart på vilken typ av overall du har - en tunnare i fleece eller en i dun. Om jag hade haft en i dun hade jag inte haft åkpåse också.
Emlet: Gilbert heter Hugo i andranamn (det var ett annat favoritnamn för oss). På så sätt fick vi båda namnen och inget släkttjafs om vad han skulle heta i andranamn.
I dag har jag vallat Gilbert på stan i hans "nya" vagn (sittdelen) och alternerat med att köra honom i fullt liggläge när han sovit och i halvt sittande så han har fått sitta och kolla ut lite också. Mycket poppis och superenkelt att byta mellan lägena också.
Nej, någon bild av det har jag inte tyvärr. Men jag tycker inte sittdelen är trång, fast det klart nu under vintern är det ju en massa kläder som ska på att det kanske ser trängre ut än vad det är. Gilbert verkar trivas i alla fall.
h04: Det klart det blir lite trängre, men inte omöjligt trångt. Gilbert har legat bra i vagnen i åkpåse och overall - han har alltid gillat att ligga lite ombonat (förmodligen sedan han låg i magen) och borrar gärna in huvudet i åkpåsen åt sidan. Nu har vi har precis bytt från ligg- till sittdel (Gilbert är snart 5 månader), men det har mest berott på att han inte tycker det är roligt att bara ligga ner längre. Det fanns plats kvar i vagnen trots att han är lång och har både overall och åkpåse.
Det ser ut som de med den blåa froggen på Blocket måste pumpa bakhjulen.
Misstänker att det är en kombination av mysko bildvinkel och hjul som behöver pumpas (det sistnämda vet jag har positiv effekt på vagnens lutning, för lite lutar den).
Pst! Läs TS beskrivning av Froggen - en liten lutning är normal, hur konstigt det än verkar.
Soffan1: Som sagt - om de pumpar upp hjulen kommer lutningen att försvinna nästan helt.
Oh vi tog en promenad runt Karlbergskanalen - från Kungsholmen till Vasastan och tbk:s. Förutom vår röda frog såg vi två svarta froggar, en mörkblå och två beiga froggar samt en grå cam med svart fleece och en beige cam med beige fleece. Så fort vi närmade oss Västermalmsgallerian dök de upp.