Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

PinkBabe: Köp en ny Gecko eller en begagnad Frog om du inte vill spendera massor av pengar. Som sagt - skillnaderna är inte så stora. Kan varmt rekommendera Froggen - den finns på Blocket lite titt som tätt. Och din kronanvagn är nog inte svår att bli av med för en hygglig peng.

• snart tre

Quibilini: Aj då, ja då är det inte mycket att göra än att byta vagn i så fall. Det är ju omöjligt att helt veta hur ens barn kommer att tycka om vagnen man köpt - alla barn är olika. Har du några andra alternativ? Ska det vara en traditionell vagn eller en med svängbart/svängbara framhjul? UJ, Quinny, Mutsy (har du sett den vagnen) eller Rollerstroller kanske du kan kika på.

• snart tre

Hur gammal är din son förresten? Han kanske helt enkelt inte är redo att byta än.

• snart tre

Sugaboo: Varför gillar han inte vagnen? Är det utseendet eller gillar han inte att köra den?

• snart tre

Sugaboo: Ja, vad gör man i en sådan situation. Det låter inte särskilt snällt mot er dotter att låta henne vara utan vagn bara för att han inte vill köra den. Kanske inte det trevligaste sättet att säga det på, men det kan du ju använda mot honom. Tycker också du ska fråga varför han trilskas och säg att du verkligen gillar vagnen (antar att du är den som kör den mest, eller?) och det är val viktigt att det fungerar. Lycka till

• snart tre

Frida S: Vi har footmuffen, skötväskan, adaptrarna samt bagclipsen till vår Frog. Är nöjd med alla mina tillbehör som passar våra behov perfekt.
    - Väskan, som är ryggsäcken som tillhörde Froggen, är superpraktisk och hänger inte och dinglar och är i vägen. Dessutom har den två värmeisolerande fack för nappflaskor, vilket i efterhand visat sig väldigt bra att ha eftersom vår son äter en hel del ersättning. Många smarta fack har den också och är lätt att bära på ryggen eftersom den har en bättre upphängningsanordning än vanliga ryggsäckar. Snygg är den också och den sitter snyggt på vagnen. Form och funktion alltså.
    - Åkpåsen är suveränt bra - precis lagom varm och gosig oavsett om Gilbert har overall eller, som i höstas, vanliga kläder när det var varmare.
    - Bagclipsen är kanon att ha för lättare bagage - se små tjusiga kassar med shoppingfynd, t ex babykläder
    - Adaptrarna är kanon att ha när man ska ur bilen och G sover i babyskyddet. Bara att klicka på och ta med honom in i affären.

Nu har ju inte jag den nya väskan eller åkpåsen, men jag gillar verkligen mina BB-tillbehör. Parasollet tyckte jag var onödigt - fult och framförallt tycker inte jag det skyddar så mkt.

• snart tre

Anna28Sthlm: Jippi, äntligen är Cammen din. Grattis - hoppas både du och A är nöjda. Välkommen hit

• snart tre

Annars finns det en väldigt snygg i svart manchester som borde passa - den hade jag nog tagit. Alternativt den orangea väskan. Den bruna är väldigt snygg också, särskilt mot det rosa och orangea, men jag är ändå tveksam med tanke på att basfärgen på vagnen är grå - känns som en risk för att det kan bli lite julgran över vagnen då.

• snart tre

82an: Mushroom borde vara en gråbrun färg va? Borde i så fall fungera till dina färger.

• snart tre

Uno2: Applåder från mig - superbra skrivet.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III